دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۵

یک دروغ دیگر لو رفت + عکس

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب: 86311
برخی رسانه ها با انتشار تصوير دختري با سر و روي خونين، ادعا کردند که وي در ناآرامي‌هاي روز عاشوراي تهران به اين حال و روز افتاده است.



اين در حالي است که عکس ياد شده تصويري معروف از يک دختر لبناني در حال قمه‌زني است که از چند سال پيش در سايت‌هاي شيعي و ضدشيعي بازتاب گسترده‌اي داشته است. با اندکي دقت در اصل تصوير مي‌توان دريافت که اين تصوير به لحاظ زماني و مکاني هيچ سنخيتي با حوادث اخير ندارد، و این رسانه ها برای مشخص نشدن دروغ خود حاشيه‌هاي آن را که نوشته‌هايي به زبان عربي در آن مشهود است، حذف کرده اند. تصوير اصلي، دختري را به همراه عده‌اي ديگر نشان مي‌دهد که در شهر نبطيه در جنوب لبنان مشغول قمه‌زني هستند.

تابلوي مؤسسه بيت الهدي ـ مرکز فروش لوازم حجاج در شهر نبطيه ـ و تابلوهاي ديگر به زبان عربي نيز در زمينه تصوير کاملاً مشهود است.

جعل تصاوير از شيوه‌هاي قديمي این جریان براي فريب افکار عمومی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الغريق يتشبس بكل حشيش
Canada
بابا این را گفتی و حالا کسی که این خبر را در بالاترین داده میندازنش بیرون.
United States
اگر مسلمان معتقد به قمه زنی هست چرا پوشش مو ندارد
Iran, Islamic Republic of
لعنت الله علي قوم الظالمين.
Iran, Islamic Republic of
مصداق بارز این حدیث معصوم هست که میگه دشمنان ما از احمقها هستند واقعا اینا خیلی احمقن که فکر میکنن مردم ما فهم و درک این چیزهارو ندارن