شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

سیگارعامل دیابت و روماتیسم

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 338327
پزشکان آمریکایی اعلام کردند که دیابت، آرتریت روماتوئید( روماتیسم مفصلی )، ضعف ماهیچه ای و سرطان از دیگر عوارض ناشی از سیگار کشیدن هستند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از یونایتدپرس نوشت: پیش از این اعلام شده بود که ابتلا به سرطان ریه از عوارض ناشی از سیگار کشیدن است.

ˈبوریس لوشنیاکˈ جراح عمومی آمریکایی به تازگی گزارش جدیدی با عنوان ˈعوارض بهداشتی سیگار کشیدنˈ منتشر کرد و در آن سیگار را به صورت یک عامل خطر ساز جدی معرفی کرد که تمام ارگان های بدن را بیمار می کند.

بر اساس این گزارش، آرتریت و سرطان های راست روده و کبد از جمله بیماری هایی هستند که در فهرست بیماری های ناشی از سیگار کشیدن قید شده اند.

براساس این گزارش قرار گرفتن در معرض دود سیگار موجب ابتلا به سکته مغزی در افراد غیر سیگاری نیز می شود.

لوشنیاک در این گزارش آورده است که نحوه ساخت سیگار و مواد شیمیایی داخل آن در طول این سال ها تغییر کرده که برخی از این تغییرات به افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه منجر شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که در طول پنج دهه، بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی بر اثر سیگار کشیدن جان خود را از دست دادند و سیگار سالانه حدود نیم میلیون نفر را در آمریکا به کام مرگ می کشاند.

براساس این گزارش همچنین سالانه حدود ۱۶ میلیون نفر در آمریکا به بیماری های ناشی از سیگار کشیدن مبتلا می شوند.

به گفته این محقق، در آمریکا بیش از ۲۸۹ میلیارد دلار در سال هزینه مراقبت های مستقیم پزشکی و سایر خسارت های اقتصادی ناشی از سیگار کشیدن می شود.

در این گزارش آمده است: از هر ۱۳ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال یک نفر سالانه به دلیل ابتلا به بیماری های مرتبط با سیگار کشیدن جان خود را از دست می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *