چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 335434
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور امروز را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، علیرضا طاری بخش گفت : اگر مودیان به موقع اقدام نکنند ،مشمول جریمه می شوند.

وی افزود : مودیان مالیاتی اظهارنامه های خود را به سامانه الکترونیکی WWW.EVAT.IR ارسال کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات غیرمستقیم است و مالیات بر مصرف تلقی می شود، اظهار داشت: مودیان در این نظام مالیاتی فقط واسطه دریافت مالیات از خریداران کالا و خدمات و پرداخت آن به دولت هستند که نرخ آن امسال ۶ درصد است.

طاری بخش با بیان اینکه میانگین نرخ مالیات بر ارزش افزوده در جهان ۱۳ درصد است ، گفت : مودیان در این نظام مالیاتی هیچ گونه وجهی را از منابع خود به عنوان مالیات نمی پردازند، بلکه مالیات هایی را که از طرف دولت از خریداران دریافت کرده اند، پرداخت می کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد : مالیات بر ارزش افزوده نوعی از مالیات است که در بسیاری از کشورها اجرا شده است و موفقیت زیادی دارد.

وی گفت : کشور ما نیز با استفاده از تجارب کشورهای موفق در این زمینه مطالعاتی را انجام و بسترسازی های لازم را فراهم کرده است.

طاری بخش گفت : مالیات بر ارزش افزوده در قرن حاضر مورد استقبال بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کشور جهان این نوع مالیات را اجرا می کنند و از مزیت های این مالیات مدرن بهره می برند.

طاری بخش اظهار داشت : این مالیات ، از ارزش افزوده فعالان اقتصادی در مراحل مختلف فرایند واردات - تولید ، توزیع و ارائه خدمات دریافت می شود

وی گفت : مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات چند مرحله ای است که در مراحل مختلف زنجیره واردات – تولید ، توزیع و ارائه خدمات از هر فعال اقتصادی زنجیره به فعال اقتصادی بعدی انتقال می یابد تا در نهایت به مصرف کننده نهایی منتقل و از سوی وی پرداخت می شود ، بنابر این پرداخت کنندگان واقعی این مالیات ، مصرف کنندگان کالاها و خدمات هستند و بقیه عناصر موجود در زنجیره فقط عامل انتقال این مالیات به مصرف کننده نهایی خواهند بود و وجهی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از محل درآمدهای خود نمی پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *