شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

ایران هراسی از گزینه‌های روی میز ندارد

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 332729
یکی از مراجع تقلید با اشاره به سخنان سردمداران غربی مبنی بر اینکه در مواجهه با ایران هنوز گزینه نظامی روی میز است تاکید کرد: آنها هنوز نمی‌دانند ایران هراسی از هیچکدام از گزینه‌های روی میز ندارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء به ایراد سخن پرداخت و تاکید کرد: در گذشته کلیسای غرب به تفتیش عقاید می‌پرداخت و فردی مثل گالیله را بی‌عقل می‌نامید و آنها امروز نیز درکی از قرآن ندارند و این نشان دهنده پایین بودن سطح فکری ایشان است.

وی با اشاره به اینکه جنگ جهانی اول و دوم ثمره تفکرات دانشگاه‌ها و مراکز علمی غربی است بیان کرد: در این دو جنگ جهانی شاهد کشته شدن میلیون‌ها نفر از انسان‌ها بودیم ولی امروز هیچ نامی از آنها باقی نمانده و این در حالی است که واقعه عاشورا با گذشته هزار و ۴۰۰ سال همچنان پویا است.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان سردمداران غربی مبنی بر اینکه در مواجهه با ایران هنوز گزینه نظامی روی میز است تاکید کرد: این سخنان نشان دهنده پایین بودن سطح فکری در دانشگاه‌های غربی است چرا که آنها هنوز نمی‌دانند ایران هراسی از هیچکدام از گزینه‌های روی میز ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی هیچگاه به فکر ساخت بمب و سلاح اتمی نبوده و در انرژی هسته‌ای مسائل صلح آمیز را دنبال می‌کند یادآور شد: سخن «ما می‌توانیم» باید به همه عرصه‌های علمی جریان یابد و حوزه‌های علمیه نیز باید در مسیر تحقق این شعار ارزنده تلاش کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه انسان می‌تواند با چنگ زدن به ریسمان الهی به درجات بسیار والا دست یابد اظهار کرد: باید حوزه‌های علمیه بتوانند نیازهای جامعه را بر اساس مبانی قرآن، روایات و عقل پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه نام شخصیت‌هایی همچون آیت الله طباطبایی و شیخ انصاری همیشه زنده و جاودان است تصریح کرد: این شخصیت‌های ارزنده نشان دادند که می‌توان با بالا رفتن از ریسمان الهی کارهای بسیار بزرگ را انجام داد.

استاد عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: ابن سینا با دانش خود علم دنیا را به تسخیر درآورده است و همه این افراد می‌توانند الگوهایی شایسته برای جامعه ما باشند و ما با الگوگیری از این افراد می‌توانیم شعار «ما می‌توانیم» را محقق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضل و رحمت ذات الهی پایان ناپذیر است ادامه داد: انسان‌ها برای اینکه بتوانند در مسیر سعادت گام بردارند باید در مسیری که قرآن مشخص کرده و حرکت کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه باید در حوزه تفسیر علوم قرآنی حرکت‌ها و اقدامات بیشتری انجام شود اظهار کرد: حرکت در این مسیر شاید دشوار باشد ولی افراد زیادی توانسته‌اند آن را طی کنند و ما نیز باید چنین کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *