سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

هندخواستار افزایش واردات نفت از ایران شد

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 330791
یک مقام هندی گفت کشورش در حال بررسی امکان افزایش واردات نفت از ایران است و در جریان سفر هیئت ایرانی به دهلی‌نو گفت‌وگوهای مفصلی بین دو طرف در این خصوص انجام گرفته است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: یک مقام هندی گفت، به دنبال توافق هسته ای اخیر ایران و ۶ قدرت جهانی که موجب کاهش بخشی از تحریم ها علیه این کشور خواهد شد، هند در حال بررسی امکان افزایش واردات نفت از ایران است.
در حالی که تحریم ها در زمینه فروش نفت ایران تغییری نداشته است، ناظران می گویند، این توافق احتمالا منجر به کاهش تدریجی محدودیت های فعلی در زمینه پرداخت های دلاری پول نفت ایران خواهد شد و موجب خواهد شد، وارد کنندگانی مانند هند نفت بیشتری از ایران خریداری کنند.

ایران و هند در حال حاضر برای دور زدن مشکلات پرداخت ها یک سیستم تهاتری را به راه انداخته اند. بر اساس توافق سال گذشته، هند حدود نیمی از پول نفت ایران را به روپیه پرداخت می کند.
آرویند مایارام، پس از نشست هیئت بانک مرکزی ایران در دهلی نو گفت، مقامات ایرانی و هندی گفت و گوهای مفصلی در زمینه امکان افزایش واردات نفت از ایران داشتند.

ایران تا دو سال قبل و پیش از وضع تحریم ها دومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود. اما با به اجرا گذاشتن تحریم ها عرضه نفت ایران به هند و دیگر مشتریان عمده اش نظیر چین و کره جنوبی به تدریج کاهش یافت.

هند احتمالا در سال مالی جاری که در ۳۱ مارس به اتمام می رسد، حدود ۱۱ میلیون تن نفت خام از ایران وارد خواهد کرد که ۱۵ درصد کمتر از سال گذشته است. به اعتقاد ناظران، پیش بینی می شود واردات نفت هند از ایران پس از شش ماه یعنی زمان احتمالی کاهش تحریم ها علیه صادرات نفت این کشور شروع به افزایش کند.


اخبار مرتبط
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *