شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شایعه‌ای که امام را سخت ناراحت کرد

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 330528
دادستان کل کشور گفت: امام از شایعه شکنجه (که از طرف بنی صدر ترویج شده است) در زندان ها سخت ناراحت بودند و به اینجانب ماموریت دادند تا با تشکیل هیئتی با قاطعیت از تمام زندان ها بازدید شود.
به گزارش جهان  به نقل از فارس، آیت الله موسوی اردبیلی گفت: امام این جانب را مامور کردند برای رسیدگی به وضع زندان ها هیئتی را تشکیل دهم.

محمد جواد تندگویان وزیر نفت ایران که در نزدیکی آبادان توسط نیروهای عراقی به اسارت گرفته شده بود چند روزی است که از یک عمل جراحی بهبود یافته است.

دکتر فخر مدیرکل دفتر نظارت بر مواد مخدر و سرپرست ستاد هماهنگی مبارزه با اعتیاد اعلام کرد امروز آخرین مهلت برای درمان معتادان است.

به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در سطح شهر[لنگرود] از سوی اعضای سازمان مجاهدین خلق ، فدائیان خلق ، گروه پیکار و ...قاضی شرع استان مازندران از طریق پیام رادیو و تلویزیونی از مرد تقاضای کمک کرد که با پاسخ سریع مردم به این درخواست مجاهدین متواری شدند.

آیت الله خادمی در اطلاعیه ای مردم اصفهان را از هرگونه تجمع و راهپیمایی و تعطیل مغازه ها و ...منع کرد.

فرمان امام برای رسیدگی به شایعه شکنجه


پیش از ظهر دیروز آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی دادستان کل کشور با امام خمینی رهبر انقلاب دیدار و گفت و گو کرد. پس از این دیدار آیت الله موسوی اردبیلی گفت : امام این جانب را مامور کردند برای رسیدگی به وضع زندان ها هیئتی را تشکیل دهم.وی افزود : امام از شایعه شکنجه در زندان ها سخت ناراحت بودند و فرمودند این هیئت باید با قاطعیت از تمام زندان ها بازدید نموده در صورت ثبوت شکنجه باید شکنجه گر قصاص گردد. وی ادامه داد : امام برای اطمینان بیشتر نماینده ای در این هیئت منصوب خواهند کرد و این هیئت با اختیارات تام به زندان ها رفته و با زندانیان تماس خواهد گرفت تا مسائل به طور روشن به عرض ملت مبارز ایران برسد.(۱)
جنجالی که بنی صدر در مورد زندان ها و شکنجه به پا کرد ، در روزنامه ها ، به خصوص نشریات گروه ها گسترش یافت . در این میان نیروهای تغذیه کننده بنی صدر یعنی مجاهدین خلق ، حداکثر بهره برداری را از این امر کردند و تا ماهها بعد فضای کشور را به این مسئله و بحران آفرینی های خود آلودند .

آسوشیتدپرس شکنجه وزیر نفت ایران در عراق را تائید کرد


آسوشیتدپرس به نقل از روزنامه لبنانی النهار گزارش داد محمد جواد تندگویان وزیر نفت ایران که در روز ۹ آبان ماه گذشته در نزدیکی آبادان توسط نیروهای عراقی به اسارت گرفته شده بود چند روزی است که از یک عمل جراحی بهبود یافته است. این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک موثق در پایتخت لبنان تاکید کرد وزیر ۳۲ ساله ایران کمی پس از اسارت تحت عمل جراحی قرار گرفته و گفته می شود او مورد شکنجه قرار گرفته است.(۲)

از فردا اعتیاد جرم است


دکتر فخر مدیرکل دفتر نظارت بر مواد مخدر و سرپرست ستاد هماهنگی مبارزه با اعتیاد اعلام کرد امروز آخرین مهلت برای درمان معتادان است و درمانگاه ها از این پس در سراسر کشور بیماری را به عنوان معتاد پذیرش نخواهند کرد. وی ادامه داد : از فردا مطابق قانون اعتیاد جرم شناخته خواهد شد. این مقام مسئول همچنین گفت : ترک اعتیاد از فردا فقط در زندان ها میسر خواهد بود و از این تاریخ به بعد هر کسی به هر مقدار موادیکه عنوان مخدر یا روانگردان داشته باشد مصرف و یا حمل کند بدون استثنا مجرم شناخته خواهد شد و جرائم سنگینی برای این گونه افراد در نظر گرفته شده است.(۳)

توطئه جدید منافقین در چند شهر استان مازندران

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود گزارشی از حوادث چند روز گذشته در استان مازندران ارائه کرد. بر اساس این گزارش در پی درگیری مجاهدین خلق [منافقین] با اعضای سپاه پاسداران انقلاب رودسر که روزجمعه در قریه خلیفه محله شلمان در نزدیکی لنگرود اتفاق افتاد و منجر به زخمی شدن ۲ زن و شهادت یکی از جوانان مسلمان این روستا به نام انوشیروان خانی شد ظهر روز شنبه در سطح مدارس شهر و روستا اعضای این سازمان شایع کردند که پاسداران انقلاب ۳ نفر را کشته اند و با این شایعه از مردم خواستند که در جلوی بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان برای تحویل گرفتن جنازه این کشته ها اجتماع کنند.

علیرغم تاکید خانواده شهید مبنی بر این که فرزندشان مسلمان بود و عدم رضایت این خانواده مبنی بر این که جنازه فرزندشان تحویل مجاهدین شود هواداران این سازمان بر خواسته خود اصرار داشتند تا جنازه را از بیمارستان بربایند.

آسوشیتدپرس به نقل از روزنامه لبنانی النهار گزارش داد محمد جواد تندگویانوزیر ۳۲ ساله ایران کمی پس از اسارت تحت عمل جراحی قرار گرفته و گفته می شود او مورد شکنجه قرار گرفته است.

به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در سطح شهر[لنگرود] از سوی اعضای سازمان مجاهدین خلق ، فدائیان خلق ، گروه پیکار و ...قاضی شرع استان از طریق پیام رادیو و تلویزیونی از مرد تقاضای کمک می کند که با پاسخ سریع مردم به این درخواست مجاهدین متواری می شوند. با شناسایی خانه های تیمی این سازمان در سطح شهر تعدادی از اعضای مجاهدین خلق دستگیر و تحویل سپاه لاهیجان شدند.

از قائم شهر نیز خبر می رسد در چند روز گذشته اعضای سازمان مجاهدین خلق دست به یک سری عملیات حساب شده و سازمان یافته زده اند و بدون وقفه این حرکات هر روز تکرار می شود. اعضای این سازمان با تجمعات متعدد در سطح شهر شعار هایی علیه جمهوری اسلامی و امام سر می دهند.(۴)

اطلاعیه آیت الله خادمی ؛ امام از تجمعات در اصفهان راضی نیستند


آیت الله خادمی در اطلاعیه ای مردم اصفهان را از هرگونه تجمع و راهپیمایی و تعطیل مغازه ها و ...منع کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است : مردم شریف اصفهان در تماسی که چند روز قبل با دفتر امام خمینی گرفته شد اعلام گردید که ایشان از دامن زدن به این گونه اختلافات رنج می برند بخصوص اینکه دشمنان از این گونه اعمال خشنود و جرات آنان زیاد می شود.(۵)

پی نوشت :

۱- اطلاعات ، ۱۹ آذر۱۳۵۹، صفحه ۱۲ ، جنجالی که بنی صدر در مورد زندان ها و شکنجه به پا کرد ، در روزنامه ها ، به خصوص نشریات گروه ها گسترش یافت . در این میان نیروهای تغذیه کننده بنی صدر یعنی مجاهدین خلق ، حداکثر بهره برداری را از این امر کردند و تا ماهها بعد فضای کشور را به این مسئله و بحران آفرینی های خود آلودند . پس از انتشار بیشتر گزارش ها ادعایی مربوط به شکنجه و اوج گیری تبلیغات سیاه داخل و خارج ، در این خصوص ، آیت الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور نتیجه دیدار با امام خمینی را چنین اعلام کرد« امام اینجانب را مأمور فرمودند تا هیئتی را برای رسیدگی به وضع زندان ها تشکیل دهم و نماینده ای نیز از جانب ایشان در این هیئت عضویت دارند . امام از شایعه شکنجه سخت ناراحت بودند و فرمودند : هیئت باید با قاطعیت از تمام زندان ها بازدید نموده ، در صورت ثبوت شکنجه باید شکنجه گر قصاص شود .... ما انقلاب کردیم تا آنچه در زندان های زمان شاه معدوم می گذشت ، دیگر صورت نگیرد ، اگر چنین چیزی درست باشد ، یقیناً امام و ملت ایران این موضوع را نخواهند بخشید .» هیئت تحقیق تشکیل شد و به بررسی امر پرداخت . اعضای این هیئت عبارت بودند از : شهید محمد منتظری از جانب امام ، علی محمد بشارتی جهرمی از جانب مجلس ، دکتر افتخار جهرمی از سوی شورای نگهبان و حسین دادگر دادستان تهران از سوی شورای عالی قضایی . کار هیئت مزبور ماه ها به طول انجامید و همه زندان های کشور بدون استثناء مورد بازدید آن قرار گرفت . در پایان تحقیقات ، شهید منتظری نماینده امام چنین اظهار نظر کرد :« نظام حاکم بر بازجویی ها و بازپرسی و دادگاه ها و زندان های ما ، به هیچ وجه مبتنی بر شکنجه نیست و اگر موارد معدودی دیده شده به طور استثنایی و از سوی افراد غیر مسئول بوده است . اتهام وارده به روش بازجویی و بازپرسی از طرف یکی از مقامات کشور به هیچ وجه صحیح نیست .» رک کیهان ، ۳۰ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱دادستان عمومی تهران نیز در خاتمه تحقیقات اظهار داشت : « زندانیان پیش از هر چیز از بلاتکلیفی و یا در انتظار عفو بودن خودشان می گفتند و این که اصلاً شکنجه وجود ندارد و چرا این سؤال را می کنید .» رک کیهان ، ۳۰ فروردین ۱۳۶۰ ، صفحه ۱

۲- اطلاعات ، ۱۹ آذر۱۳۵۹، صفحه ۲

۳- اطلاعات ، ۱۹ آذر۱۳۵۹، صفحه ۲

۴- جمهوری اسلامی ، ۱۹ آذر۱۳۵۹، صفحه ۵

۵- کیهان ، ۱۹ آذر۱۳۵۹، صفحه ۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *