دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

صنعت هوایی کشور جان دوباره‌ می‌گیرد

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 329335
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با گشایشی که به زودی حاصل می‌شود، اضافه شدن هواپیماهای جدید و خرید قطعات یدکی لازم، صنعت هوایی کشور جان دوباره‌ای می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمود رسولی‌نژاد در بازدید از فرودگاه یاسوج در جمع کارکنان این فرودگاه با بیان اینکه مکاتبات ایران با کشورهایی که از دادن قطعات و تجهیزات لازم به فرودگاه‌های کشور خودداری می‌کردند نتیجه‌بخش بود، اظهار کرد: یکی از صنایعی که در جریان تحریم‌های ظالمانه علیه کشور آسیب دید، صنعت هوایی بود که به یاری خدا توانستیم روی پای خود بایستیم.

وی اظهارکرد: سن ناوگان هوایی ایران ۱۵ تا ۲۰ سال است البته این موضوع به معنی نداشتن ایمنی لازم در پروازها نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در حال حاضر با وجود سن بالای ناوگان هوایی، ایمنی و استاندارد همه پروازها با دقت زیادی انجام می‌شود که بدون شک جوان‌سازی این ناوگان به ارتقای ایمنی و سطح خدمات فرودگاه‌ها به مردم کمک خواهد کرد.

وی از در حال اجرا بودن طرح توسعه در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: ایمنی، امنیت و توسعه پایدار از رویکرد ما در شرکت فرودگاه‌هاست و مردم مطمئن باشند تا زمانی که استانداردها نباشد، هیچ هواپیمایی از فرودگاه‌های کشور بلند نمی‌شود و هواپیمایی نیز در باند فرودگاه‌های کشور به زمین نمی‌نشیند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: در پروازهای کنونی کشور ایمنی لازم وجود دارد اما موضوع اصلی؛ ارتقای این ایمنی‌هاست که با افزایش روابط با کشورهای غربی در زمینه خرید تجهیزات لازم این مهم عملی می‌شود.

رسولی نژاد خاطر نشان کرد: رادار، تجهیزات پشتیبانی خدمات، قطعات یدکی، هواپیماهای جدید و مواردی دیگر از جمله امکانات لازم برای فرودگاه‌های کشور است و تا قبل از تحریم‌ها این تجهیزات و قطعات از کشورهای غربی تأمین می‌شدند اما اکنون از آن از کشورهای آسیای شرقی تأمین می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *