شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هلاکت سرکرده داعش و ارتش آزاد

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 329045
هلاکت سرکرده داعش، ارتش آزاد و تک تیر‌انداز دانمارکی در سوریه، میانجیگری ابراهیمی و فلتمن برای برگزاری نشست ژنو ۲ و تاکید دمشق بر مذاکره در ژنو بدون دخالت خارجی، مهم‌ترین تحولات سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان در کشته شدن دو سرکرده «داعش» و «ارتش آزاد» در عملیات جدید نیروهای ارتش سوریه، کشته شدن تک تیر انداز دانمارکی، میانجیگری «ابراهیمی» و «فلتمن» برای برگزاری نشست ژنو ۲ و تاکید معاون وزیر خارجه سوریه مبنی بر اینکه دمشق در ژنو ۲ بدون هیچ دخالت خارجی گفت‌وگو می‌کند، ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

۲ سرکرده «داعش» و «ارتش آزاد» در نبرد با ارتش سوریه کشته شدند

در عملیات ارتش سوریه علیه مقرهای تجمع عناصر القاعده در شهرک «خان طومان» از توابع ریف حلب، «ابو البراء المغربی» یکی از سرکردگان مراکشی گروهک «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» کشته شد.

گزارش خبرنگار فارس در ادامه حاکی است، «فواز قطلیش» فرمانده میدانی گروهک «کتیبة صقر قریش» نیز از گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد» در عملیات دیگر ارتش سوریه در درعا کشته شده است.

هلاکت تک تیرانداز دانمارکی در سوریه

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خویش به منظور پاکسازی مناطق مختلف این کشور از تروریست‌های مسلح، یکی از مقرهای تجمع افراد مسلح در روستای «ربیعه» از توابع «ریف لاذقیه» را هدف قرار دادند. در جریان این عملیات چند تن از تروریست‌ها از جمله «ابو ثروه» تک تیرانداز دانمارکی کشته شدند. این گزارش حاکی است که این تک تیرانداز دانمارکی، پیش از انتقال به ریف لاذقیه در «حلب» واقع در شمال سوریه در کنار تروریست‌ها می‌جنگید.

گزارشی از تحولات و نبرد الغوطه الشرقیه


ارتش سوریه از ۶ ماه قبل عملیاتی با عنوان سپر پایتخت را در ریف دمشق و دو منطقه الغوطه الشرقیه و الغوطه الغربیه آغاز کرد که در ابتدای این عملیات موفقیت‌های خوبی را بدست آورد ولی در اوج عملیات‌هایش برای شکست مخالفان بحران شیمیایی در این منطقه روی داد و عملیات ارتش در این منطقه همزمان با بحث‌های مربوط به حمله آمریکا به سوریه به بهانه حمله شیمیایی متوقف شد. این گزارش حاکی است که ارتش سوریه در اولین گام مسیر امداد رسانی به مخالفان مسلح مخفی شده در الغوطه الشرقیه را تحت کنترل درآورد و هم اکنون اغلب روستاهای اطراف الغوطه الشرقیه از جمله بحاریه،القاسمیه،دیر سلمان و عطیبه در کنترل نیروهای ارتش است.

نیروهای داعش در حال تخریب آثار تاریخی و اماکن مذهبی در حلب سوریه هستند که خشم مردم این شهر را برانگیخته است.

فرماندهان افراد مسلح در سوریه جنگ‌سالارانی که کارشان دزدی و باج‌گیری است

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش داد فرماندهان گروه‌های مسلح در سوریه پس از گذشت قریب به سه سال از بحران سوریه اکنون به جنگ سالارانی مبدل شده‌اند که کارشان دزدی و باج گیری شده است.

ارتش راه تروریست‌ها برای حمله به ریف دمشق و حمص را سد کردند


نیروهای ارتش سوریه تلاش تروریست‌های مسلح برای نفوذ به مناطق تحت کنترل ارتش در «ریف دمشق» و «حمص» را ناکام گذاشتند.

مقر القاعده در حلب زیر آتش ارتش سوریه قرار گرفت

نیروهای ارتش سوریه مقر تروریست‌های «القاعده» در «ریف حلب» واقع در شمال سوریه را هدف قرار دادند که در جریان آن ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند.

تروریست‌های مسلح از النبک در ریف دمشق پا به فرار گذاشتند

در پی عملیات نیروهای ارتش سوریه در «النبک» از توابع «ریف دمشق» تعداد زیادی از تروریست‌های مسلح از محل استقرار خود در این منطقه پا به فرار گذاشتند.

بازسازی خطوط تلفن و اینترنت، شرق سوریه را از انزوا بیرون آورد


از سرگیری فعالیت خطوط تلفن و اینترنت در شرق سوریه، این منطقه را از انزوای سه هفته‌ای بیرون آورد.

تحولات سیاسی


میانجیگری «ابراهیمی» و «فلتمن» برای برگزاری نشست ژنو ۲

«جفری فلتمن» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه مسئولیت مذاکره با نمایندگان دولت و معارضان سوریه به منظور مقدمه چینی نشست ژنو۲ و تشکیل دولت انتقالی را عهده دار شده‌‌اند. بر اساس این گزارش توافق روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه دعوت از وزرای خارجه کشورهای عضو دائمی شورای امنیت و ۲۵ وزیر دیگر را به ژنو ۲ شامل شده است.

فیصل مقداد: در ژنو ۲ بدون هیچ دخالت خارجی مذاکره می‌کنیم

معاون وزیر خارجه سوریه گفت در ژنو ۲ بدن هیچ دخالت خارجی گفت‌وگو می‌کنیم و در نهایت باید شاهد یک حکومت فراگیر باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *