دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

طرح سعودی‌ها شکست خورده است

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 325441
یکی از سیاستمداران لبنانی با اشاره به ادامه کارشکنی های سعودی ها در مسیر تشکیل کابینه لبنان به شکست طرح های منطقه ای ریاض پرداخت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: شاکر البرجاوی رئیس جریان عربی لبنان تاکید کرد: طرح سعودی ها در منطقه شکست خورده است اما سعودی ها نمی خواهند قبول کنند که طرحشان در لبنان و سوریه شکست خورده است.

وی افزود: سعودی ها به بی ثباتی ها در طرابلس دامن می زنند و روند سیاسی لبنان را به چالش کشیده اند.

رئیس جریان عربی لبنان در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: مسئولیت پذیری بالای نظام سوریه و وحدت و انسجام ارتش این کشور حوادث میدانی در سوریه را رقم زده است.

البرجاوی تاکید کرد: آمریکا در همه مناطق دنیا به دنبال منافع خود است و به خوبی می داند که همپیمان سعودی اش نمی تواند موفقیتی در خاورمیانه کسب کنند و اوضاع بر خلاف انتظارات به پیش می رود.

از سوی دیگر فایز شکر رئیس حزب بعث لبنان گفت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سخنانی در حمایت از کشور و انسانیت بر زبان آورد و جریان چهارده مارس نباید آخرین فرصتی که به آنها داده شده است را از دست بدهند و کسانی که به پیروزی ها تروریست های وابسته به دولت اسلامی عراق و شام دلخوش کرده اند باید بدانند که تلاش های آنها شکست خورده است.

این در حالی است که ولید سکریه از نمایندگان پارلمان لبنان اعلام کرد: ما از اقدامات برخی گروه های تکفیری در کافر شمردن مذاهب اسلامی در مجالس عاشورایی ابراز شگفتی نمی کنیم.

وی افزود: تکفیری ها آخرین نبردهای خود را انجام می دهند و طرح آمریکا که با شکست روبرو شده است به دنبال ایجاد فتنه مذهبی برای جدا کردن منطقه عربی از اسرائیل است و کسانی که خواستار رویارویی با رژیم صهیونیستی هستند هرگز امت اسلامی را کافر نمی شمارند و در راستای تضعیف آن حرکت نمی کنند.

سکریه بیان کرد: سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان که در نشست میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان با ملک عبدالله در عربستان حضور داشت نشان داد که وی مجری سیاست های خارجی است و لبنان اهمیتی برای وی ندارد.

از سوی دیگر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با خطرناک توصیف کردن تاثیرات بحران در سوریه بر لبنان به افزایش خشونت ها در مرزهای لبنان با سوریه و بی ثباتی در این منطقه اشاره کرد.

وی در گزارشی به شورای امنیت ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت لبنان از همه طرف ها خواست که احترام مرزها را حفظ کنند.

بان کی مون افزود: نیروهای مسلح لبنان از ادامه قاچاق سلاح از مرزهای سوریه به لبنان خبر داده اند.ادامه دخالت شهروندان لبنانی در سوریه نگران کننده است و جنگ در سوریه سبب فراری شدن بیش از ۸۰۰ هزار سوری به لبنان شده است که این بر لبنان تاثیر زیادی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *