سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

ازجزئیات طرح پیشنهادی ایران مطلع هستم!

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 324793
نخست وزیر اسرائیل با رد اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که ما از جزئیات طرح پیشنهادی ایران به گروه ۱+۵ آگاه هستیم و براساس آن ایران از برنامه هسته‌ای خود عقب نشینی نمی‌کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شینهوا نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا، که گفته بود وی از بندهای توافقنامه پیشنهادی ایران و ۱+۵ آگاه نیست، را رد کرد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در این زمینه بیانیه منتشر کرده است.

نتانیاهو شب گذشته در سخنرانی خود در فدراسیون یهودیان در بیت المقدس صحبت‌های جان کری در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» درباره ناآگاه بودن نتانیاهو از توافق ژنو را رد کرد.

وی گفت: من جزئیات طرح پیشنهادی برای توافق با ایرانی‌ها را می‌دانم. آنچه که در این توافق روی میز است این است که ایران توانایی هسته ای خود را حفظ خواهد کرد. ایران می‌تواند اورانیوم غنی شده خود را نگه دارد و آن را در سطح پایین غنی کند. آنها می‌توانند در عرض چند ماه به بمب هسته ای دست پیدا کنند.

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد که براساس این طرح ایران از برنامه هسته‌ای خود عقب نشینی نمی‌کند بلکه جهان از تحریمها عقب نشینی خواهد کرد.

وی تاکید کرد که گزینه نظامی باید روی میز باشد. فقط ترکیبی از تحریم‌ها و گزینه نظامی می‌تواند ایران را متوقف کند.

جان کری یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه ان بی سی با اشاره غیرمستقیم به اسرائیل و عربستان گفت: ما کور نیستیم و فکر نمی‌کنم احمق هم باشیم.

وی گفت: ما قدرت ارزیابی اینکه آیا در جهت منافع خود و جامعه بین‌الملل حرکت می‌کنیم را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسرائیل ندونه کی باید بدونه؟ تمام این دعواها به خاطر اسرائیل است. اینکه اسرائیل غاصب مملکتی اسلامی است که قبله گاه اول مسلمین جهان است و ایران نمی تواند او را به رسمیت بشمارد. حالا اسرائیل از اخبار بی اطلاع باشد؟
تنها کسی که غریبه است مردم ایران هستند. مجلس هم به بهانه اینکه یک بار اخباری را برای مردم افشا کرده نامحرم شمرده می شود.