يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جام جهانی قطر زمستانی می‌شود؟

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 324369
سپ بلاتر که پایان هفته گذشته سفری ۳۶ ساعته به ایران انجام داد، در ابوظبی به خبرنگاران گفت: مشاوره بر سرانتقال زمان برگزاری جام جهانی را از تابستان به زمستان آغاز کرده‌ایم. البته این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که در ماه نوامبر و دسامبر (آبان و آذر ) انجام شود نه ژانویه و فوریه (دی و بهمن) که قبلا مطرح بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بلاتر که برای حضور در بازی نهایی جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ ساله‌ها به امارات سفر کرد، این اظهارات را در حالی بیان کرد که در چند ماه گذشته ایده برگزاری مسابقات جام جهانی قطر را در ماه ژانویه و فوریه مطرح کرده بود. موضوعی که با واکنش زیادی از سوی اهالی فوتبال مواجه شد. حتی یکسری سازمان‌های ورزشی همچون فدراسیون جهانی اسکی با این تغییر احتمالی زمان برگزاری مخالفت کردند و آن را تداخلی آشکار با مسابقات جهانی رشته ورزشی خود تلقی کردند.

در عین حال چهر‌ه‌ای همچون کارل هاینس رومینیگه، معاون باشگاه بایرن و رئیس گروه چی ۱۴ نیز پیشنهاد داد اگر قرار به تغییر زمان سنت شده جام جهانی از تابستان است، بهتر است که پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ قطر در ماه آوریل و مه (فروردرین و اردیبهشت ) انجام گیرد.

همچنین میشل پلاتینی، رئیس یوفا و یکی از نامزدهای ریاست آینده فیفا نیز علاقمندی خود را برای برگزاری این پیکارها بطور دقیق در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ) اعلام کرد.

به همین خاطر رئیس سوئیسی فیفا قصد دارد به قطر سفر کرده تا آخرین سری مذاکرات را با مقام‌ها و مسئولان ورزشی و دولتی این کشور حاشیه حوزه خلیج فارس انجام دهد تا بعد نتیجه گزارش خود را در اختیار گروه کارشناسی و تحقیقاتی سازمانش گذارد که تصمیم نهایی را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *