سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مجلس به دنبال مدیران دوتابعیتی

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 323629
سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق مصوبه مجلس به‌کارگیری مدیران با تابعیت مضاعف در دستگاه‌های دولتی ممنوع است. بنابراین مدیران دوتابعیتی بویژه افرادی که اخیرا در بدنه دولت منصوب شده‌اند باید برکنار شوند و فعالیت آنها خلاف مقررات است.
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، وی افزود: ما برخی مدیران دوتابعیتی را شناسایی کرده‌ایم و موضوع آنها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در حال پیگیری است با این حال چنانچه رسانه‌ها نیز اطلاعاتی در این باره دارند به ما ارائه دهند تا در کمترین زمان برای اجرای قانون، برخورد با تخلفات و جلوگیری از مشکلات بعدی و پیامدهای سنگین برای دولت و نظام اقدام کنیم.

شجاعی‌کیاسری ادامه داد: موضوع به‌کارگیری یکی از افراد دوتابعیتی به عنوان مقام ارشد

یک شرکت نفتی از سوی مجلس پیگیری و بررسی شده و این فرد باید از سمت خود کنار گذاشته شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مکانیزم مشخصی برای شناسایی مدیران دوتابعیتی وجود دارد؟ اظهار داشت: نهادهای امنیتی در این زمینه راهکارهایی دارند و می‌توانند هنگام استعلام صلاحیت مدیران پیشنهادی از سوی دولت موضوع را به مقامات دولت اعلام کنند با این حال متاسفانه به رغم مشخص شدن تابعیت مضاعف برخی افراد آنها به عنوان مدیر در دولت به کار گرفته می‌شوند.

کیاسری گفت: در درجه نخست وظیفه افرادی که به عنوان مدیر از سوی دولت پیشنهاد می‌شوند این است که اطلاعات صحیح و صادقانه را در اختیار نهادهای مربوط قرار دهند. به هر حال این افراد می‌دانند که مطابق قانون نباید سمت دولتی داشته باشند بنابراین صداقت آنها در ارائه اطلاعات می‌تواند به اجرای قانون کمک کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: نهادهای دیگر از جمله وزارت امور خارجه نیز باید در شناسایی و معرفی مدیران دوتابعیتی نقش‌آفرین باشند. این وزارتخانه مهم‌ترین نهادی است که به خاطر ارتباطات خارجی و از طریق دفاتر کنسولی خود در کشورهای دیگر می‌تواند موارد تخلف از قانون را گزارش دهد. البته تاکنون گزارشی در این باره از وزارت امور خارجه دریافت نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *