سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

واکنش رضا اکرمی به مقاله روزنامه بهار

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 322069
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه مقاله روزنامه بهار به مناسبت عید غدیر نادرست و اشتباه بود، گفت: افرادی که کارشناس مسائل کلامی و اعتقادی نیستند نباید وارد این گونه مباحث شوند و باید آن را به کارشناس خود واگذار کنند.
به گزارش جهان، سیدرضا اکرمی در گفت وگو با خبرنگار مهر در واکنش به مقاله موهن روزنامه بهار که روزچهارشنبه هفته گذشته به مناسبت عید غدیر خم منتشر شد، گفت: من معتقدم نویسنده این مقاله اطلاعات اعتقادی و کلامی اش بسیار کم بوده و نتوانسته تفاوت بین انتخاب و انتصاب را تشخیص دهد.

وی افزود: ما درباره پیغمبر و ائمه اطهار به انتصاب معتقدیم، که خداوند متعال آنان را آفریده و توسط پیمبر به دیگران معرفی کرده است و انسان نقشی در این انتصاب نداشته است و در واقع به این انسانها، انسانهای زمینی آسمانی گفته می شود .

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: بعد از پیامبر و ائمه اظهار نوبت به انتخاب می رسد که آدمهای زمینی از علما، فقها و خبرگان به عنوان ولی فقیه انتخاب می شوند لذا این نویسنده نتوانسته این تفاوت را تشخیص دهد و مرتکب خطا و اشتباه شده است.

وی با بیان اینکه نوبسنده این مقاله آیه" وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا" را نتوانسته درک کند، گفت: افرادی که کارشناس مسائل کلامی و اعتقادی نیستند نباید وارد این گونه مباحث شوند و آن را به کارشناس خود واگذار کند. ما اگرچه باید در طب به متخصص مراجعه کنیم و در فقه هم همین گونه است و افرادی که علم و آگاهی ندارد نباید وارد این مقوله شوند.

اکرمی اقدام روزنامه بهار را در انتشار این مقاله کار نادرست و اشتباهی دانست و خاطرنشان کرد: البته روزنامه بهار جزء روزنامه های کثیرالانتشار و پر تیراژ نیست و بعد از انتشار این مقاله خودش انتشارش را متوقف کرده است و با این کار سعی کرد به نوعی از مردم عذرخواهی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
بابا اینا چقدر ملت ایران را ساده گرفته اند . یعنی نویسنده سرمقاله بهار متعلق به اصلاح طلبان بدست یک آدم بی سواد نوشته میشود . آقای رضا اکرمی یک کمی برای درکو فهم ملت احترام قائل شوید . این ملت روزنامه های دوران اصلاحات را از یاد نبرده اند .
سینا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان استاد ماست مالی هستند!
Germany
هرچند سرمقاله نبود