يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دست دانشگاهها برای همسریابی بازاست

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 320876
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی جزئیات طرح ازدواج آسان دانشجویی تأکید کرد: این طرح در انتظار تعیین وزیر علوم و ابلاغ از طرف وی به دانشگاهها است.
به گزارش جهان، غلامرضا خواجه سروی در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضعیت راه اندازی طرح ازدواج آسان و پایدار در دانشگاههای کشور، گفت: طرح ازدواج آسان و پایدار در سند اسلامی شدن دانشگاهها به عنوان یک اولویت ذکر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که در وزارت علوم دنبال می شود، طرح مذکور دانشگاهها با بهره مندی از کمک خیرین زمینه را برای ازدواج کم هزینه دانشجویان فراهم می کند.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای این منظور اعلام آمادگی کرده اند.

خواجه سروی در پاسخ به این سوال که آیا در ازدواج آسان، بحث همسریابی هم مطرح می شود یا خیر، گفت: در آیین نامه طرح ازدواج آسان دانشجویی بر ایجاد زمینه بر همسریابی در دانشگاهها برای دانشجویان تاکید شده است.

وی درباره راههای همسریابی برای دانشجویان، گفت: روشهای همسریابی بر عهده دانشگاهها و دستشان در این زمینه باز است و باید دانشجویان را به ازدواج تشویق کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در کشور ما خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است اما باید ظرافتهای همسریابی در دانشگاهها نیز رعایت شود.

خواجه سروی درباره زمان اجرایی شدن این طرح در دانشگاهها، گفت: به محض مشخص شدن وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، این طرح امضا و به دانشگاههای کشور ابلاغ خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *