سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

زمان آغاز ثبت نام عمره دانشجویی

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 320699
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی از آغاز ثبت نام عمره دانشجویی خبر داد و گفت: ثبت نام عمره دانشجویی از ۵ آبان آغاز می شود و به مدت ۱۰ روز تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از الف، حجت الاسلام مهدی فقیهی صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد افزود: ثبت نام عمره دانشجویی از یکشنبه هفته آینده ۵ آبان به مدت ۱۰ روز آغاز می شود و تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت.وی تصریح کرد: ۱۹ و ۲۰ آبان از طریق سامانه قرعه کشی اسامی انجام می شود و زمان پیشنهادی اعزامی ستاد، اوایل اسفند عنوان شد و به احتمال قوی ابتدای اسفند اعزام ها آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام فقیهی درباره با اشاره به سهمیه عمره دانشجویی گفت: امسال ۱۵ هزار نفر از دانشجویان به عمره مفرده اعزام می شوند، علاوه بر این ۱۵ هزار دانشجو ۲ هزار نفر نیز از اساتید امسال به عمره اعزام می شوند که در مجموع سهمیه امسال دانشگاهیان ۱۷ هزار نفر است.وی به مبلغ ثبت نام عمره دانشجویی اشاره کرد و گفت: مبلغ ثبت نام توسط سازمان حج مشخص می شود و ستاد عمره در این قضیه دخالتی ندارد ولی بعد از مشخص شدن مبلغ، ستاد عمره دانشجویی سعس خواهد کرد با فراهم کردن تسهیلات تخفیف هایی را ایجاد کند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی ادامه داد: سال گذشته سهمیه ای به اساتید دانشگاه اختصاص داده نشد در حالی که ۸۰۰ نفر از اساتید برای اعزام ثبت نام کرده بودند امسال این اساتید اعزام خواهند شد.وی سهیمه پیشنهادی برای دانشگاهیان را ۴۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: امسال سهمیه پیشنهادی ما به سازمان حج ۴۰ هزار نفر بود که با ۱۷ هزار نفر آن موافقت قطعی شده است و ما امیدواریم که تا آغاز زمان مناسک عمره این سهمیه ها افزایش یابد.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: حدود ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از سهمیه ۱۵ هزار نفری دانشجویان برای دانشجویان متاهل و ۶ هزار و ۶۰۰ سهمیه ویژه دانشجویان مجرد پسر است و سهمیه دانشجویان متاهل نسبت به دانشجویان پسر مجرد بیشتر است.وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار نفر از دانشجویان به عمره مفرده اعزام شدند به دانشجویان توصیه کرد در زمان های اعلام شده به سایت ثبت نام مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

وی به نظرسنجی هایی که در سفر عمره مفرده از دانشجویان صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: یکی از سوال هایی که از دانشجویان پرسیده شده بود در خصوص تاثیر حلقه های قرآنی دانشجویی بود که در سفر عمره برگزار می شد ۷۰ درصد دانشجویان بعد از سفر اعلام کردند ارتباطشان با قرآن بیشتر شده است.

فقیهی درباره عتبات عالیات دانشجویی نیز گفت: در سال جاری در سه مقطع اعزام به عتبات داشتیم و ۱۰ هزار نفر امسال به عتبات عالیات اعزام شدند و در سال جاری برنامه متنوع و جدیدی را برای اعزام به عتبات خواهیم داشت.وی در ادامه همچنین از طراحی شبکه اجتماعی زمزم خبر داد و گفت: هدف از طراحی این شبکه تداوم ارتباط با عمره گذاران است و دانشجویان می توانند با یکدیگر در این شبکه ارتباط داشته باشند و عکس ها و فایلهای خود را به اشتراک بگذارند.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: برای سومین بار ۱۴ آذر نشست بزرگ دانشجویان عمره گذار تهرانی برگزار می شود و هدف ما از برگزاری این همایش ارتباط بیشتر با دانشجویان عمره گذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاطمه
Iran, Islamic Republic of
زمان ثبت نام عتبات دانشجویی کی میباشد؟ آخه تا2سال پیش همزمان با ثبت نام عمره دانشجویی بود.