دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

صادرات خودرو ۹۰ درصد کاهش یافت

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 318841
بنابر جداول گمرک قیمت هر خودروی وارداتی بیش از ۶.۵ برابر خودروی صادراتی است و در نیمه نخست سال جاری صادرات خودرو ۹۰ درصد کاهش داشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در شش ماهه نخست سال جاری ۵ هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۶ میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۹۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۹۰ درصد کاهش داشته است.

بنابراین گزارش، میانگین قیمت هر خودرو سواری صادراتی در این مدت ۳ هزار ۸۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۵ درصدی داشته است.

عمده‌ کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری طی ۶ ماه نخست سال جاری آلمان، عراق و آذربایجان بوده است.

در این مدت ۲۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه خودرو به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۸ درصد افزایش داشته است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در این مدت مبلغ ۲۰ هزار و ۸۷۹ دلار بوده است که نزدیک به ۶.۵ برابر هر خودروی صادراتی است و نسبت به سال گذشته با کاهش ۵.۶ درصدی مواجه بوده است.

کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری شامل امارات، چین و جمهوری کره است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حقشونه هم مردم باید خودرو سازها رو تحریم کنن هم دنیا - خودروسازی که به مردم وطنش رحم نکنه و از شرایط تحریم به نفع خودش و ضرر مردمش ماهی بگیره باید تحریمش کرد از قدیم گفتن سزای گرانفروش نخریدنه
Iran, Islamic Republic of
نکته جاب آلمانه که از ما واردات خودرو داره یعنی ما چی صادر می کنیم(پراید 405...؟)