دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

چندباربه احمدی‌نژاد وهمکارانش هشداردادم

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 317049
استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به آسیب‌هایی که طرح مسکن‌مهر به اقتصاد کشور وارد کرد، گفت: دولت احمدی‌نژاد در طرح‌های مختلف باعث پمپاژ شدید پول به کشور شد که تورم بالایی را در پی داشت.
به گزارش جهان، محمد خوش چهره در گفت‌وگو با اقتصادپرس اظهار داشت: ساخت مسکن باعث تزریق پول به جامعه و حوزه ساخت‌وساز می‌شود و مسکن‌مهر هم رشد نقدینگی در جامعه را به‌دنبال داشت.

وی تصریح کرد: به دلیل این‌که بهره‌برداری مناسبی از واحدهای مسکونی‌مهر صورت نگرفته و به عبارتی، یک پروژه شکست‌خورده است و البته مسکن به مقیاس ملی که مدنظر بوده، نقشی در کنترل بازار مسکن نداشته است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن‌مهر به طور معمول نگاه دولت متوجه بخش‌هایی بود که مازاد مسکن داشتند و واحدهای مسکونی در مکان‌های درستی قرار نگرفتند، بنابراین فقط پول هزینه شده، اما به عرضه کالا و خدماتی که بتواند قیمت را پایین آورد، منجر نمی‌شود.

خوش چهره با بیان این‌که مسکن‌مهر باعث ایجاد تورم در کشور شد، اما ریشه اصلی تورم نبوده است، افزود: ما در این زمینه بارها و بارها در سال‌های گذشته صحبت کردیم که این طرح، نسخه‌ای کوتاه‌مدت برای حل مشکل بازار مسکن است ، البته بنده بارها به احمدی نژاد و همکارانش درباره این موارد هشدار داده بودم.

وی با ذکر مثالی متذکر شد: برای نمونه، دولت برای حل مشکل اشتغال، طرح بنگاه‌های زودبازده را اجرا کرد، اما نظارت کافی روی این طرح‌ها و تسهیلات پرداختی وجود نداشت و به همین دلیل، طرح بنگاه‌های زودبازده اختلال در منابع مالی ایجاد کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر حجم زیادی از منابع بانکی به صورت دستوری به بخش مسکن‌مهر رفته و هیچ‌گونه برگشتی در رابطه با این منابع وجود نداشته که این موضوع مخاطراتی را در منابع بانکی ایجاد کرده است.

خوش چهره خاطرنشان کرد: دولت احمدی‌نژاد در طرح‌های مختلف باعث پمپاژ شدید پول به کشور شد که تورم بالایی را در پی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
کاش جنابعالی و توکلی را برا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی منصوب میکردند تا ببینیم شما غیر از گیر دادن به زمین و زمان میتونید همینهایی را که همواره میگید گفتیم را درست کنید