سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

دیده‌بان حقوق‌بشر اسرائیل رامحکوم‌کرد

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 315958
ديده بان حقوق بشر انتقال اجباري خانواده‌هاي بدوي ساکن در سرزمين‌هاي اشغالي کرانه باختري از سوي رژيم اسرائيل را محکوم و آن را «جنايت جنگي قابل پيگرد» عنوان کرده است.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، جو استورک مدير خاورميانه اي ديده بان حقوق بشر روز پنج شنبه (۴ مهر) با انتشار بيانيه اي گفت: «ارتش اسرائيل بايد به تلاش هاي غير قابل توجيه براي بيرون راندن اجباري اين اجتماع را که چندين دهه در اين منطقه زندگي کرده اند، پايان دهد.»

نيروهاي ارتش اسرائيل در تاريخ ۱۶ سپتامبر املاک فلسطينيان بدوي را در روستاي خربت المکهول در دره اردن تخريب کردند.

براساس اعلام منابع سازمان ملل، نيروهاي ارتش اسرائيل در اين اقدام ۱۶ خانواده فلسطيني بدوي از جمله ۱۶ کودک را به اجبار از خانه هايشان بيرون کردند.

نيروهاي اسرائيلي در تاريخ ۲۰ سپتامبر با گروهي از ديپلمات هاي اروپايي را که تلاش داشتند تا چادر در اختيار خانواده هايي که خانه هايشان تخريب شده، قرار دهند، بدرفتاري کردند.

اين ديپلمات ها که از کشورهاي فرانسه، انگليس، يونان، ايرلند، اسپانيا و سوئد بودند، با نيروهاي امداد رسان در اين زمينه همکاري مي‌کردند.

نيروهاي رژيم اسرائيل نارنجک هاي صوتي به سوي آنان پرتاب کردند. همچنين گزارش هاي منتشره حاکي از آن است که سه فلسطيني نيز به سوي نيروهاي اسرائيلي سنگ پرتاب مي‌کردند، بازداشت شدند.

گفته مي شود که در روستاي خربت المکهول ۱۲۰ نفر زندگي مي کنند. ارتش رژيم اسرائيل پس از صدور حکم دادگاهي مبني بر اين که اين خانه هاي اين روستا بدون مجوز ساخته شده است و اين منطقه «منطقه نظامي محصور» مي باشد، خانه هاي ساکنان اين روستا را در تاريخ ۱۶ سپتامبر تخريب کرد.

دفتر سازمان ملل در امور هماهنگي امور بشردوستانه مي گويد رژيم اسرائيل از ابتداي امسال تاکنون، بيش از ۵۰۰ ملک متعلق به فلسطينيان را در قدس شرقي در در کرانه باختري تخريب کرده است. رژيم اسرائيل همچنين در اين مدت ۸۶۲ نفر را بي خانمان و آواره کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *