يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

قیمت موبایل۱۰درصد کاهش یافت

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 315485
یک کارشناس بازار تلفن همراه گفت: تغییرات نرخ ارز موجب تکان خوردن قیمت‌های گوشی شده و نرخ‌های این بازار را تا ۱۰ درصد پایین آورده است.
به گزارش جهان، محمدرضا هدایتی اصل در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه کاهش قیمت ارز تأثیر مستقیم در بازار تلفن همراه داشته است، اظهار کرد: با کاهش ۱۰ درصدی قیمت ارز، شاهد بودیم که برخلاف سنوات گذشته، قیمت‌های موبایل به یکباره تکانی خورد و کاهش یافت.

وی ادامه داد: برخی احتمال مقطعی بودن این کاهش‌ها را می‌دادند اما در نهایت قیمت گوشی‌های همراه تا همان ۱۰ درصد کاهش یافت و این موضوع حتی باعث تعجب بسیاری از فروشندگان و واردکنندگان نیز بود.

این فروشنده گوشی‌های تلفن همراه ابراز کرد: فروشندگان بازار هم از واردات و فروش گوشی در شرایط نرخ بالای ارز چندان دلخوشی ندارند و این اتفاق چنین رویکردی را در عمل به صراحت نشان داد.

هدایتی اصل با ابراز تأسف از اینکه در برخی صنوف چنین اتفاقی نیفتاده است، عنوان کرد: صنف لوازم خانگی این کاهش‌ها را در قیمت محصولات خود لحاظ نکرده‌اند و عملا نشان می‌دهند که اقبال‌شان به نرخ‌های بالا بیشتر است؛ البته به نوعی دیگر باید گفت که در شرایط نرخ‌های پایین ارزی به دنبال سود بیشتر هستند تا اگر نرخ‌های پایین تثبیت شد، آن‌ها بر اثر خرید با نرخ‌های قبلی ضرر نکرده باشند.

او در پایان گفت: گوشی آیفونی یک ماه گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر در پی تأثیرات ارزی قیمت آن به ۲ میلیون تومان رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *