دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تشکیل بسیج سوریه عامل پیروزی‌های اخیر

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 315154
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وقتی بسیج در سوریه تشکیل شد، و با همان حالت و سربلندی‌های بسیجی حرکت آغاز کردند، پس از آن دشمن تکفیری دچار مشکل شد و آمریکا احساس خطر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم پاسداشت هفته دفاع مقدس از سوی وزارت ارشاد صبح امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

بر اساس این گزارش سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم یاد همه شهدا، جانبازان، آزادگان و همه رزمندگان به ویژه یاد امام و شهدا که هر چه داریم از اسلام و رهنمودهای این مرد بزرگ است.

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استحکام انقلاب اسلامی مدیون ایام دفاع مقدس است، دفاع مقدس بود که این باور را در ما پدید آورد که بتوانیم بایستیم، بزرگترین درس در دفاع مقدس جهاد و مقاومت بود. در دفاع مقدس بود که باور کردیم می‌توانیم در برابر استکبار جهانی بایستیم، می‌توانیم بسازیم، می‌توانیم از نیروهای داخلی برای کارهایی که به ما دیکته کرده بودند ، حتما باید خارجی‌ها انجام دهند استفاده کنیم.

کارگر ادامه داد: پیشرفت‌های امروز انقلاب مدیون دفاع مقدس است، اگر در بحث هسته‌ای و سلول‌های بنیادی مطالعه شود، در می‌بابیم که این حرکت جهادی است.

وی با اشاره به رژه ۳۱ شهریور و به نمایش گذاشتن اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در رژه ۳۱ شهریورماه دیدید موشک‌هایی که هزارها کیلومتر برد دارد توسط بچه‌های ایرانی ساخته و به نمایش در‌آمدند، اما در ایام دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم وارد می‌کردیم ولی امروز متهم هستیم که سلاح هسته‌ای می سازیم اینکه می‌گویند سلاح هسته‌ای می‌سازیم، دروغی بیش نیست اما اینکه توانایی ایران را بالا می‌بینند یک حقیقت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه‌ها توسط جوانان ایرانی ساخته می‌شود که موجب افتخار است، بیان کرد. در تولید موشک باید تلاش زیاد کرد چرا که چندین رشته در آن بکار می‌رود، پیش از انقلاب می‌گفتند ایرانیان حتی نمی توانند پل بسازند، تونل که جای خود دارد اما امروز بزرگترین پل و تونل توسط جوانان ما انجام می‌شود این نشان از آن دارد که جوانان ما فعال و مبتکرند.

کارگر در ادامه با اشاره به شعار هفته مقدس با عنوان درس‌ها و عبرت‌ها از ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: این شعار انتخاب شد چرا که درس‌های بسیاری در این دوران داشتیم و لی عبرت‌ این است که می‌توانیم در مقابل دنیا روی پای خود بایستیم. اگر باور داشته باشیم، پیروز می‌شویم. اینگونه است که جمهوری اسلامی در اهدافش پیروز خواهد شد. دیر یا زود دارد ولی انجام شدن آن قطعی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اشاره به اینکه مردم سوریه به این باور رسیدند که بسیج تشکیل دهند، از این رو آمریکا هجمه‌های خود را افزایشی داد، بیان کرد: باورها، اعتقادات و فرهنگ دفاع مقدس ما به سوریه منتقل شد اما ما نیروی انسانی به سوریه منتقل نکردیم وقتی بسیج در سوریه تشکیل شد، و با همان حالت و سربلندهای بسیجی حرکت آغاز کردند، پس از آن دشمن تکفیری دچار مشکل شد و امریکا احساس خطر کرد و گفت: باید جلوی سوریه را گرفت. این مسئله مهم است و باید قدر این سرمایه را بدانیم. رهبر انقلاب هم در این راستا فرموده‌اند دفاع مقدس می‌تواند تغذیه‌کننده تاریخ ما باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نمونه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی را در دفاع مقدس را داشتیم، اضافه کرد: باید بدانید در دنیا جنگ‌های مختلف اتفاق می‌افتد اما تنها نام جنگ ما دفاع مقدس شد چرا که ۳۵ یا ۳۷ کشور مستقیم به عراق کمک می‌کردند. در آن زمان ما در تحریم کامل بودیم حتی قطعات هواپیماهایی را که دچار مشکل می‌شد را نداشتیم، سپاه لشکرهای زرهی تشکیل داد که از تانک‌های به غنیمت گرفته شده عراقی بود.

وی افزود: باید قبول کنیم اگر معتقد به هدف باشیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل ما بایستد و به حمدالله ملت ما تاکنون پیروز بوده و خواهد بود.

کارگر در ادامه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدی و نشان دادن آن به مردم نیازمند هنر هستیم، تصریح کرد: خیلی‌ها در دنیا، تاریخ، فلسفه و گذشته ضعیفی دارند، اما چون هنرمند هستند، نداشته‌ها را داشته نشان می‌دهند اما ما به لحاظ ضعف در هنر و عدم استفاده از ابزار هنر متاسفانه داشته‌ها را قادر به نشان دادن نیستیم. این مسئله مهم است و باید کمک شود. باید به جمع هنرمندان ارشاد و صدا و سیما اعتماد و کمک شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مردم ما قدر رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا را می‌دانند، اگر اشکالی و جود دارد باید حواسمان باشد که سیاه‌نمایی نشود ملت ما وفادار هستند.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس جناح‌بندی سیاسی تاثیر نداشت، متذکر شد: درباره دفاع مقدس به هر کسی با هر دیدگاهی مراجعه کردم، آمادگی کمک داشت. چرا که مردم و نسل جوان ما دفاع مقدس را خوب می‌فهمند. بر این اساس سال گذشته ۳۵ درصد با ماشین‌های شخصی برای بازدید به مناطق جنگی رفتند. ما هم سال پیش توانستیم مناطق غرب و شمال غرب را آماده کنیم که امسال آمار بازدید بسیار را از این مناطق نشان می‌دهد.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه همه ما مسئولیم، افزود: پیروز واقعی میدان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مردم بودند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دفاع مقدس را مردانه کرده‌ایم، اما نقش زنان کمتر از مردان نبود خاطرنشان کرد: مردانه کردن دفاع مقدس یکی از اشکالات است می‌خواهم بگویم که در دفاع مقدس اگر زن‌ها بیش از مرد‌ها نقش نداشتند کمتر هم نبودند، لذا همه اقشار نقش داشتند، بیشترین حضور را در جبهه روحانیت داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره تفکر بسیجی و اینکه بسیجی ماندن دشوار است، ابراز داشت: ممکن است یک نفر بسیجی نباشد اما تفکر بسیجی داشته باشد، مهمترین مسئله در موضوع بسیجی بودن محبت است که بسیار حائز اهمیت شمرده می‌شود. باید همه ما از نظر مهربانی در سطح بالا باشیم. بسیجی یعنی جذاب. هرجا بسیجی و تفکر بسیجی وارد شده موفق بوده است.

وی در پایان افزود: تا وقتی تفکر بسیجی رایج باشد هیچ قدرتی بر ما پیروز نخواهد شد، این تفکر را ما پدید نیاورده‌ایم بلکه تفکر پیامبر و حضرت علی بود. کاری که در عاشورا انجام شد. بسیجی شدن ممکن است دشوار باشد اما بسیجی ماندن مشکل‌تر است ما نیز در بنیاد حفظ آثار وظیفه آثار و نشر ارزش ها را برعهده داریم اما حفظ آثار برعهده همه آحاد جامعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *