دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تصاویر فرودگاه جدید قرقیزستان

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 311214
مقامات قرقیزستان اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی «ماناس» برای استقبال از شرکت‌کنندگان نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای آماده شده است.
تصاویر فرودگاه جدید قرقیزستان
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات قرقیزستان روز گذشته (۱۳ شهریور) در مراسمی که در محدوده ترمینال دوم فرودگاه «ماناس» برگزار شد، اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی «ماناس» برای استقبال از شرکت‌کنندگان نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای آماده است.

«قربان‌بیک آکیش‌اف» مدیر این ترمینال در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ترمینال به طور کامل برای استقبال از مقامات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و هیئت‌های شرکت‌کننده در این نشست آماده شده‌ است.

وی افزود: نخستین مقام رسمی که وارد «بیشکک» شده و مورد استقبال قرار خواهد گرفت رئیس جمهور چین است.

به گفته وی «هو جین پینگ» که روز ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) با سفر رسمی وارد قرقیزستان خواهد شد در مرحله دوم برنامه این بازدید در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: استقبال این مقام عالی‌رتبه چینی که با برنامه سفر رسمی وارد قرقیزستان می‌شود با حضور نظامیان گارد تشریفات این کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ترمینال جدید فرودگاه «ماناس» در چارچوب برنامه تدارک برای این نشست، تعمیر و تجهیز شده و اکنون جایگاه «VIP» را دارد اما پس از انجام این نشست بین‌المللی وضعیت آن تغییر کرده و تبدیل به یک ترمینال مشترک شده و در خدمت تمام مسافران قرار خواهد گرفت.

سیزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و مقامات عالی‌رتبه از کشورهای ناظر این سازمان روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریورماه (۱۲ و ۱۳ سپتامبر) برگزار خواهد شد.

اولین سفر خارجی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به قرقیزستان برای شرکت در این نشست خواهد بود.

بدین منظور، انجام مذاکراتی میان رئیس جمهور کشورمان و مقامات عالی‌رتبه قرقیزستان و برخی سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، برنامه‌ریزی شده است.




















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *