شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

تعیین ۲ مشاور جدید فانی

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 310320
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:‌اجرای سند تحول بنیادین نیاز به امکانات،‌بودجه و قوانین خاص دارد،‌ اجرای این سند در ابتدا با هدف ایران ۱۴۰۴ بود اما اجرای آن بیش از فرصت تعیین شده زمان‌ می‌برد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی در نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه با اشاره به سند تحول بنیادین به عنوان یک دستاورد و فرصت ارزشمند که موجب ساماندهی فعالیت های آینده آموزش وپرورش می شود و از حرکات شتابزده جلوگیری می‌کند، گفت: همه باید خود را مکلف به عملیاتی کردن این سند بدانیم.

وی با اشاره به دنبال کردن سه مرحله در خصوص یک برنامه افزود: اولین مرحله طراحی است که این امر در زمینه سند انجام شده گرچه ممکن است در برخی جاها نیاز به اصلاح یا تغییراتی داشته باشد که در عمل خود را نشان می دهد و قابل انجام است.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش، عملیاتی کردن سند را دومین مرحله خواند که در این مرحله ابتدا هدف گذاری و بازه زمانی کار باید مشخص شود .

وی از اجرای سند به عنوان سومین مرحله نام برد که نیاز به امکانات، بودجه و قوانین خاص دارد و تصریح کرد: این سند در آغاز یک سند ملی با هدف ایران ۱۴۰۴ بود اما در فرآیند ، فراتر از چشم انداز ایران ۱۴۰۴ است و اجرای آن بیش از فرصت تعیین شده زمان بر خواهد بود .

فانی فرهنگ سازی را دومین مرحله در علمیاتی کردن سند دانست و یاد آور شد: شکل گیری هر کار و طرح نو در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد که اگر این کار توسط مسئولان ، دست اندرکاران، تخصیص دهندگان اعتبار و... انجام نشده باشد، آن طرح محکوم به شکست است.

وی فرهنگ سازی برای سند تحول بنیادین نظام آموزشی در این مرحله را از خود سند مهم تر تلقی کرد و گفت : یکی از سرفصل های جدی در عملیاتی کردن سند، فرهنگ سازی است که باید از طرق مختلف مانند برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی ، میزگردها ، مطالعات تطبیقی و ... انجام شود.

براساس این گزارش، علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی احکام جداگانه‌ای، روح الله عالمی را به عنوان مشاور اقتصادی و رفاهی و محمد بطحائی را به عنوان مشاور امور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

در حکم روح الله عالمی آمده است: نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند علمی و اجرایی جناب عالی و به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور اقتصادی و رفاهی اینجانب منصوب می‌شوید. امید است با توکل به خداوند متعال در راستای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اهداف و سیاست‌های رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید و سند تحول بنیادین با مشارکت و همفکری صاحب‌نظران برای تحقق اهدافی مانند طراحی الگوی مناسب برای اقتصاد آموزش و پرورش و پیش بینی روش‌های متنوع و بهره‌وری بهینه منابع، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از منابع مادی و کالبدی،‌ طراحی ساختار اجرایی و شیوه‌های مناسب برای تامین شایسته امور رفاهی فرهنگیان،‌ برنامه‌ریزی ارتقا و توسعه مشارکت همه جانبه مردم در اداره مدارس و بهره‌برداری هر چه مناسب‌تر از ظرفیت‌های قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش و قانون تشکیل مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و بررسی، احصا موضوعات و قوانین و مقرراتی که نیاز به بازنگری و ارائه پیشنهادهای جدید دارند و برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه برای برخورداری مناسب‌تر آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان و ارتقا بهره‌وری هرچه بیشتر صندوق در جهت هدف اصلی فرهنگی –اقتصادی آن در زمینه تکریم شایسته فرهنگیان عزیز و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان و اقتصاد آموزش وپرورش اهتمام کنید.

در حکم محمد بطحائی نیز آمده است : نظر به مراتب تعهد ، شایستگی و تجربیات ارزنده آموزشی و پرورشی شما ، به موجب این ابلاغ با حفظ سمت قبلی به عنوان ‹‹ مشاور وزیر در امور برنامه ریزی و هماهنگی ›› منصوب می شوید، امید است در پرتو عنایات الهی و بهره گیری از دانش و تجربیات خود در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *