دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

موگابه:با غرب مقابله به مثل می‌کنیم

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 308841
رئیس‌جمهوری زیمبابوه اعلام کرد: در قبال کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس که علیه کشورش تحریم اعمال می‌کنند، سیاست مقابله به مثل اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری ۸۹ ساله زیمبابوه که به تازگی بار دیگر به عنوان رهبر این کشور برگزیده شد، اعلام کرد: آنها (کشورهای غربی) نباید به تحریم‌ها ادامه دهند.

وی ادامه داد: ما در اینجا شاهد فعالیت شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی هستیم و برخوردمان با آنها خوب است. زمانی فرا خواهد رسید که ما کاسه صبرمان لبریز شود.

دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به اعمال تحریم‌هایی علیه زیمبابوه از جمله تحریم‌های مسافرتی و مسدود کردن دارایی‌های موگابه و برخی دیگر از مقام‌های عالی رتبه این کشور اقدام کرده‌اند.

در همین حال، غرب مدعی است، انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در زیمبابوه با تخلف‌هایی همراه بوده است.

رئیس‌جمهوری زیمبابوه افزود: کشورهای غربی در اینجا شرکت‌هایی دارند و ما تحریم یا کنترلی علیه این شرکت‌ها اعمال نمی‌کنیم اما زمانی فراخواهد رسید که ما سیاست مقابله به مثل اتخاذ خواهیم کرد. کشوری علیه ما تحریم اعمال می‌کند و ما متقابلا علیه آن کشور تحریم اعمال خواهیم کرد. از نظر ما ادامه تحریم‌های از سوی غرب طبق منوال سابق درست نیست. امیدوارم مردم ما هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *