شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ابراز ارادت سایت هاشمی به فیس‌بوک

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 307459
پایگاه اطلاع‌رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی بنری با عنوان «فیس‌بوک پدیده مبارکی است» را در صفحه اصلی سایت خود قرار داده است.
به گزارش جهان به نقل از وبلاگ نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی با قرار دادن یک بنر ثابت با عنوان «فیس‌بوک پدیده مبارکی است» در صفحه اصلی، علاقه خود را به این شبکه اجتماعی نشان داد.

این بنر به گزارش آرشیوی منتشره در چند روز پیش این سایت با عنوان «نظر هاشمی درباره فیس‌بوک چیست؟» پیوند داده شده است و در آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان دیدگاه‌های خود به ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی پرداخته است.




این در حالی است که جمله «فیس‌بوک پدیده مبارکی است» هیچ‌گاه از عضو مجلس خبرگان رهبری ایفاد نشده است و او در خرداد۹۱ پدیده «انفجار اطلاعات» را یک پدیده مبارک دانسته بود و به‌صورت مشخص درباره شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفته بود: امروز یک صفحه فیس بوک که هزینه‌ای برای مردم ندارد تبدیل به موضوع خبری در تمام تلویزیون‌ها و دستگاه‌های دنیا می‌شود.

بازخوانی نظرات اکبر هاشمی رفسنجانی در چند روز گذشته بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی داشته است و برخی از کارشناسان این موضوع را به سبب قرابت رئیس جمهوری یازدهم با او، نشانه‌ای برای بازگشایی این شبکه اجتماعی در ایران دانسته‌اند.

بر اساس بند ۳-و فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای، «تبلیغ تارنماهای فیلتر شده» جرم محسوب شده و بایستی از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *