دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

وابستگی به نفت کاهش می‌یابد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 307179
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به سمت تعیین نرخ سود منطبق بر عقود اسلامی حرکت می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی طیب نیا گفت: از اهداف ما این است که به سمت تعیین نرخ سود منطبق بر عقود اسلامی حرکت کنیم و قاعدتا براساس این منطق تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

طیب‌نیا در جواب این سوال که گفته می‌شود، اشتباه آقای احمدی‌نژاد این بود، که پول نفت را وارد بودجه سراسری کرد و آیا این روند تغییراتی خواهد داشت؟ گفت: مشکلی به طور کلی در ۳۰، ۴۰ سال گذشته در اقتصاد ایران وجود داشته است و به مشکل کاملا ساختاری و نهادی تبدیل شده است و تلاش ما این است که وابستگی به نفت را چه در بودجه دولت و چه در بخش تجارت خارجی کشور به تدریج کاهش دهیم و آنچه تحت عنوان بیماری هلندی شناخته می‌شود و منشاء اصلی کاهش بهره‌وری و نرخ رشد اقتصادی پایین و تورم در اقتصاد خودمان است را درمان کنیم.

وی افزود: طبیعی است که مشکلی که در طی سال‌های طولانی شکل گرفته است، در طی چند روز قابل حل و فصل نیست و در برنامه زمانی منطقی، ما در جهت حل این مشکل و کاهش وابستگی به نفت، حرکت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *