جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

اتحاد ارتش مصر و اسرائیل علیه اخوان‌

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 305701
سیسی برای نابودی مرکز فرماندهی اخوان در غزه، نیازمند کمک ارتش اسرائیل است و از سوی دیگر، صهیونیست‌ها هم برای آرام کردن شبه‌جزیره سینا به ارتش مصر نیاز دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در روز ۲۲ جولای از خروج ۶ تن از رهبران اخوان‌المسلمین مصر به مقصد نوار غزه پس از کودتای نظامی علیه محمد مرسی خبر داده بود، اکنون در گزارشی جدید مدعی شده است که اخوان‌المسلمین به عملیات زیرزمینی روی خواهد آورد.

بنابراین گزارش، مرکز فرماندهی تشکیلات مخفی اخوان‌المسلمین در نوار غزه واقع شده است و ریاست آن را «عزت ابراهیم»، مرد آهنین اخوان‌المسلمین بر عهده دارد. دبکا مدعی است که عملیات در شبه جزیره سینا نیز توسط همین گروه رهبری شده و اخوانی‌ها امیدوارند که که بتواند شورش را از سینا به قاهره تسری بخشند.

منابع اطلاعاتی دبکا گزارش داده‌اند که عزت ابراهیم اکنون رهبری اصلی اخوان‌المسلمین است نه محمد بدیع و هم اوست که از هتل ساحلی غزه در حال مدیریت وقایع قاهره و شبه‌جزیره سیناست.

این گزارش حاکی‌ست، یکی از اهداف مرد آهنین اخوان‌المسلمین آن است که چاره‌ای برای ارتش مصر باقی نگذارد جز اینکه برای متفرق کردن معترضان در قاهره، دست به خون‌ریزی بزند. از سوی دیگر، ژنرال السیسی، مجری کودتا علیه مرسی نیز به‌خوبی می‌داند که برای از بین بردن مقاومت اخوان، چاره‌ای نابودی مرکز فرماندهی اخوانی‌های در غزه ندارد.

دبکا این نیاز السیسی را زمینه یک تعامل با اسرائیل دانسته است چرا که السیسی برای نابودی مرکز فرماندهی اخوان در غزه، نیازمند کمک ارتش اسرائیل است و از سوی دیگر، صهیونیست‌ها هم برای آرام کردن شبه‌جزیره سینا به ارتش مصر نیاز دارند.

این گزارش ضمن اشاره به حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به شبه‌جزیره سینا با هدف از بین بردن یک سکوی پرتاب موشک، آن را بخشی از همکاری اسرائیل و کودتاچیان مصری دانسته است.

گروه سلفی «انصار بیت المقدس»، اسرائیل را متهم کرده که در این حمله، چهار تن از نیروهایش را کشته است. مقامات مصری ظاهرا به‌جهت آنکه نمی‌خواسته‌اند در عید فطر خود دست به چنین اقدامی بزنند، این ماموریت را به صهیونیست‌ها واگذار کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *