يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

معراج این مهندس مکانیک کجا بود+فیلم

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 304433
شهید رانی عدنان بزی با نام جهادی (حاج حاتم) به سال 1967 در بنت جبیل لبنان به دنیا آمد. وی که تحصیلاتش مهندسی مکانیک بود از اعضای مقاومت محسوب می‌شد و در جنگ 33 روزه فرماندهی یکی از محورها را بر عهده داشت.
به گزارش  جهان به نقل از فارس، «شهید رانی عدنان بزی» با نام جهادی (حاج حاتم) به سال ۱۹۶۷ در بنت جبیل لبنان به دنیا آمد. وی که تحصیلاتش مهندسی مکانیک بود از اعضای مقاومت محسوب می‌شد و در جنگ ۳۳ روزه فرماندهی یکی از محورها را بر عهده داشت.

حاج حاتم ۲ روز قبل از پایان جنگ در جریان پاتک علیه عملیات هلی‌برن اسراییلی‌ها در روستای "غندوریه" به شهادت رسید. این هلی برن که ناکام ماند با این هدف انجام شد که نیروهای چترباز اسراییلی با نیروهای لشکر ۱۰۶ الحاق کنند و محاصره جنوب لیطانی کامل شود اما اشغالگران نه تنها موفق نشدند بلکه ۱۲ چترباز آنها نیز به هلاکت رسیدند.



بخشی از وصیت نامه شهید رانی عدنان بزی (حاج حاتم)

**ما در این وقت که فتنه ها زیاد شده و در حال شدیدتر شدن است، باید بشتابیم تا در این خط بمانیم و از آن محافظت کنیم. برادرانم از تسلیم در برابر ظالمان و سازش با آنان پرهیز کنید، زیرا تجربه ی بنده در زندان به من چیزهای زیادی آموخت، مسائلی وجود دارد که از مرگ سختتر و تلختر است مانند خواری و ذلیلت زیر دست یهود و مزدورانش.

به شما توصیه می کنم هرکجا که هستید در خدمت این خط باشید حتی در خطوط پشت جبهه چون پیروزی بر ستم بالاترین هدف است،



و این یکی از دو خیر است (شهادت یا پیروزی) و علل پیروزی ممکن است در خطوط عقب باشد. در پیروزی، هم برای امام زمان(عج) و هم برای ملت سعادت است و در تعجیل فرج کمک می‌کند.

به خانواده و فرزندان خوب توجه کنید، چون تربیت کردن یک نسل منتظر امام زمان(عج) و پیرو خط رهبری آقای خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله یکی از کارهایی است که انسان را به مقام شهدا می‌رساند اما در این وقت که فتنه ها زیاد شده و در حال شدیدتر شدن است، باید بشتابیم تا در این خط بمانیم و از آن محافظت کنیم و تا میتوانیم تلاش و صبر کنیم، چون این راه سخت و دشوار است.

پدر جانم، متشکرم برای این همه تلاشی که کردی تا مرا تربیت کنی و اهتمام داشتی تا بهترین دانشها را بدست بیاورم و هرگز فراموش نمیکنم وقتی که دستم را می‌گرفتی و به حسینیه میبردی و این نخستین گام بود.



مادر گرامی عزیزم، زبان و قلب و جانم ناتوان از تشکر شما هستند، خدا اجرتان را پیش حضرت زهرا(س) و زینب(س) محفوظ دارد زیرا شما شکنجه های اسارت و ظلم، توسط یهودیان و مزدورانشان را در زندان خیام چشیدید پس خداوند اجرتان دهد و به شما بهترین جزا عطا کند.

فرزندانم، امیر و شهید! امیر، اسم تو را این گذاشتم چون شهدا امیران اهل بهشت‌اند. اما تو ای بچه و کودک کوچکم شهید، اسمت واضح است و نیاز به تعبیر ندارد.

همه را به تقوای الهی توصیه میکنم و پیروی از خط ولایت فقیه، سید علی خامنه ای و سید حسن نصرالله‎ و با تمام توان در خدمت به خط حزب‌الله کوشا باشید و در کسب علم کوشا باشید، تا به حزب الله خدمت کنید و به زندگی امام حسین علیه السلام و اهل بیت خوبش تأمل کنید و برای آن حضرت نوکری کنید حتی مثل جَون، که با نوکری برای ابی عبداله الحسین علیه السلام به رستگاری بزرگی نائل شد.



از غرور و تکبر و رفتن دنبال پست‌ها و مسئولیت‌ها خودداری کنید زندگینامه ی امام خمینی(ره) و سید محمدباقر صدر را بخوانید. به اسلام خدمت کنید و به خود خدمت نکنید و خدا در دنیا و آخرت خیرتان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند انشاالله با امام حسين (ع) محشورش كنه.
روحش شاد