سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

وام مسکن خبرنگاران در پیچ و خم

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 304385
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اظهارات اخیر وزیر پیشنهادی ارشاد درباره وزارتخانه، ارتباط وی با بدنه ارشاد را موجب واقع‌نگری جنتی به مسائل دانست.
به گزارش جهان، سید محمد حسینی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اظهارات اخیر وزیرارشاد پیشنهادی دولت درباره این وزارتخانه و مجموعه اقدامات انجام شده چیست،‌ گفت:‌ آقای جنتی سابقه فعالیت در وزارت ارشاد را دارد،‌ مدتی معاون بین‌الملل وزارتخانه بودده، و به طور طبیعی وقتی در جلسات شورای بین‌الملل وزارتخانه شرکت می‌کرده به بخش داخلی نیز آشنایی نسبی داشته‌ است.

وی ادامه داد:‌ اما اکنون چند سالی است که با مجموعه وزارت فرهنگ ارتباط چندانی نداشته‌ است،‌ بنابراین هر چقدر که بتوانند مجموعه دوستان ما در وزارتخانه،‌ معاونت‌ها و مدیریت‌ها ارتباط موفقی با ایشان داشته باشند،‌ به ارائه گزارش‌های لازم بپردازند،‌ اولویت‌ها و ضعف‌های موجود را مطرح کنند،‌ به ایشان در واقع‌نگری به مسائل کمک خواهند کرد.

حسینی گفت:‌ هم‌چنین آقای جنتی لازم است با بدنه وزارتخانه ارتباط برقرار کند که تصور می‌کنم این کا را آغاز کرده باشد‌،‌ ما نیز توصیه کردیم که هر گزارش و آیین‌نامه‌ای که می‌خواهند در اختیارشان قرار گیرد و امیدوارم موفق باشند.من به عنوان شخصی که در همه حوزه‌های وزارتخانه اشراف داشته‌ام،‌ می‌گویم که این آمادگی را دارم که دلایل تصمیماتی که در وزارتخانه گرفته شده را در اختیار وی قرار دهم.

برخی دستگاه‌ها بنا ندارند با وام مسکن خبرنگاران موافقت کنند

وزیر ارشاد هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که سرانجام وام مسکن خبرنگاران به کجا رسید؟ گفت: ما در وزارتخانه وام مسکن خبرنگاران را بسیار پیگیری کردیم، اما به این جمع بندی رسیده‌ایم که دستگاه‌های مختلف بنا ندارند،‌ با این موضوع موافقت کرده و کار را نهایی کنند،‌ در شورای پول و اعتبار این موضوع مطرح و با مخالفت اعضا روبرو شده است،‌ من بارها خواسته‌ام که زمان برگزاری جلسات شورا را اعلام کنند تا شخصا‌ً حضور یافته و دلایل منطقی برای پرداخت این وام را اعلام کنم، اما گویا جلسات به حدنصاب نرسیده و برگزار نشده است.

حسینی ادامه داد:‌ در جلسه هیئت دولت نیز با رئیس کل بانک مرکزی این مسئله را در میان گذاشتم و خواستم ایشان پیگیر باشند اما اتفاقی رخ نداد.

محل دائمی نمایشگاه کتاب اقدامی بر زمین‌مانده


وزیر ارشاد هم‌چنین در زمینه اقدامات بر زمین مانده وزارت ارشاد در حوزه کتاب و کتابخوانی به مشخص نشدن محل دائمی نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت:‌ این یک مسئله جدی است که باید در دستور کار قرار گیرد در سال ۹۰ نیز معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که هر چه سریعتر کلنگ محل دائمی نمایشگاه کتاب بر زمین زده شود،‌ اما این سال و سال ۹۱ وزارت ارشاد به لحاظ مالی در مضیقه قرار داشت و اعتبارات عمرانی اختصاص پیدا نکرد،‌ ما پروژه‌های متعددی داشتیم که ناتمام بود،‌ بنابراین صلاح ندانستیم که پروژه‌ای را آغاز کنیم که نیمه تمام بماند‌، دولت جدید لازم است،‌ این کار را ادامه دهد،‌ هم‌چنین لازم است که از ناشران کتاب‌های بیشتری خریداری شود‌، بحث کاغذ نیز که همواره مطرح بوده و باید تولید کاغذ در داخل کشور را پیگیر شویم.

حسینی هم‌چنین درباره وضعیت خانه سینما گفت: درباره این موضوع به صورت شفاف بعدا‌ً در فرصتی دیگر حقایق را مطرح خواهم کرد.

وی در پایان گفت: سه‌شنبه هفته آینده پس از تعیین تکلیف وزیران پیشنهادی وزارتخانه را ترک خواهم کرد.

وزیر ارشاد در آخرین روزهای کاری‌اش با خبرنگاران حوزه کتاب دیداری داشت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *