دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

القاعده مظنون ربودن دیپلمات ایرانی در یمن

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 301016
منابع امنیتی یمن از احتمال دست داشتن القاعده در ربایش دیپلمات کشورمان خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یک دیپلمات سفارت ایران روز یک‌شنبه(۳۰ تیر) در صنعا، پایتخت یمن توسط چند مرد مسلح ربوده شد. سرویس‌های امنیتی یمن احتمال می‌دهند القاعده مسئول این ربایش باشد.

یک منبع اطلاعاتی ناشناس در سرویس‌های اطلاعاتی یمن به خبرگزاری فرانسه گفت« یک دیپلمات ایرانی روز یک شنبه از سوی مردان مسلح ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شد.» وی افزود:« نوراحمد نیکبخت، در خیابانی در نزدیکی سفارت ایران در محله حداع صبح یک شنبه ربوده شد.»

یک منبع دیگر نیز اعلام کرد تحقیق برای شناسایی هویت ربایندگان و محل اختفای این دیپلمات ایران ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک افسر امنیتی یمنی گزارش داد:«سوءظن هایی وجود دارد مبنی بر اینکه القاعده در پشت این آدم ربایی قرار دارد.»

وزارت خارجه کشورمان این ربایش را تایید و این «عمل غیرانسانی» را محکوم کرد و از دولت یمن خواست تا برای آزادی این دیپلیمات همه تلاش خود را به کار گیرد. علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با ابوبکر القربی،همتای یمنی خود خواستار اتخاذ اقدامات جدی برای آزادی این دیپلمات شد.»

همچنین یکی از اعضای سفارت ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است:« هیچ اطلاعی در مورد هویت ربایندگان نداریم. سفارت توسط یکی از شاهدان در جریان این ربایش قرار گرفت.»

علاوه بر این تبعه ایرانی ۵ خارجی دیگر از جمله، یک زوج هلندی و یک دیپلمات سعودی در یمن گروگان گرفته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *