دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

از دادگاه میکونوس تا اصلاح قانون مطبوعات

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 300729
کتاب «مجلس شورای اسلامی (دوره پنجم)» به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد؛ بررسی تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا بر ضد ایران، دادگاه میکونوس،اصلاح قانون مطبوعات، حادثه کوی دانشگاه و... بخشی از سرفصل‌های مطالب این اثر است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی که پیش از این پنج دوره مجلس شورای اسلامی (دوره اول، دوم، سوم، چهارم و هفتم) را چاپ و روانه بازار نشر کرده بود،این بار در جدیدترین اثر خود اقدام به چاپ و انتشار کتاب مجلس شورای اسلامی دوره پنجم کرده است.

این کتاب که تألیف علی خسرو شیری و مصطفی جوان است در ۴ بخش و ۹ فصل تنظیم شده است که با توجه به پرداختن به موضوعات اتفاق افتاده در آن دوره مجلس که در ذیل به آن ها اشاره می شود دارای اهمیت بسیاری است.

در این کتاب که یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب است به طور مفصل به بررسی موضوعاتی مهم و حساس در عرصه داخلی و بین المللی همچون تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا بر ضد ایران، دادگاه میکونوس، استیضاح عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی وزیران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصلاح قانون مطبوعات، حادثه کوی دانشگاه تهران و قتل‌های زنجیره‌ای می‌پردازد که اهمیت این کتاب را دوچندان می‌کند. بنابراین مطالعه درباره‌ آن در واقع مطالعه‌ مقطعی مهم از تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

مجلس پنجم شورای اسلامی از خرداد ۱۳۷۵ تا خرداد ۱۳۷۹ و در شرایط خاص داخلی و بین‌المللی و مقارن با دو دولت سازندگی و اصلاحات استقرار یافت.

«دوره پنجم مجلس شورای اسلامی» در شمارگان۱۵۰۰ جلد و ۴۰۸ صفحه و به قیمت ۱۳۰.۰۰۰ریال در تیرماه سال جاری چاپ و روانه بازار نشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *