دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

زمان افطار دستگاه گوارش را شوکه نکنید!

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 299347
برخی افراد هنگام افطار بدون توجه به سیستم بدن و نوع واکنش آن از هر ماده غذایی استفاده می کنند که این مساله از نظر پزشکی بسیار خطرناک است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، میترا زراتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی ؛ در خصوص مواد مصرفی در وعده افطار گفت: همیشه توصیه بر این است که افطار با یک ماده غذایی خیلی گرم و یا خیلی سرد شروع نشود.

وی در ادامه گفت: دستگاه گوارش مدت زیادی استراحت کرده و اگر به طور ناگهانی یک ماده غذایی گرم یا سرد وارد بدن شود باعث آسیب به مخاط دستگاه گوارش می شود.

زراتی با اشاره به اینکه افطار را با یک شیر و خرما که سنت پیامبر بوده آغاز کنيد توصیه کرد: همچنین از مواد غذایی نیمه جامد از جمله سوپ و آش ولرم ترجیحا با حبوبات کمتر استفاده شود تا مشکل نفخ ایجاد نشود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تاکید کرد: فراموش نکنیم که در وعده افطار میوه را بگنجانيم زیرا هم آب مورد نیاز بدن را تامین می کند و هم آنتی اکسیدان های لازم را به بدن می رساند تا در طول روز سیستم ایمنی بهتر بتواند فعالیت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف صیفی جاتی از جمله هندوانه و طالبی و سبزیجاتی مانندخیار را برای تامین آب مورد نیاز بدن بسیار مناسب هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *