دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جلاد آمریکایی در افغانستان دستگیر شد

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 297878
مقامات افغان دستگیری «زکریا قندهاری» به اتهام شکنجه، کشتن و اذیت و آزار افغان‌ها را تأیید کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از مقامات امنیتی افغانستان گزارش داد که «زکریا قندهاری» به اتهام شکنجه، کشتن و اذیت و آزار افغان‌ها دستگیر شده است.

یک مقام وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: این آمریکایی افغانی‌الاصل از هفت ماه پیش تحت پیگرد دولت افغانستان قرار داشت تا این که اخیراً توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان در ولایت «قندهار» دستگیر شد.

حامد کرزی در ماه ژانویه سال جاری میلادی حکم دستگیری این مترجم نظامیان آمریکایی را در ولایت «میدان‌وردک» صادر کرد اما وی موفق به فرار شد.

در همین حال خبرگزاری «راشاتودی» گزارش داد که زکریا قندهاری مسئول «گروه مرگ» نظامیان آمریکایی در ولایت میدان‌وردک افغانستان بود.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد که ۳ تن از مقام‌های رسمی افغان تأیید کرده‌اند که زکریا به اتهام شکنجه و قتل تحت پیگرد قرار داشته است.

بر اساس یک نوار ویدئویی، زکریا هنگام شکنجه یک شهروند افغان با لهجه آمریکایی صحبت‌ می‌کند.

کاخ سفید وجود این نوار ویدئویی را رد نکرده اما مدعی شده است که قندهاری یک افغان بوده و نه یک آمریکایی.

گفته می‌شود که زکریا در شکنجه و قتل ۱۵ تن از شهروندان افغان دست داشته است.

کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان آمریکایی و نیروهای افغان وابسته به این نظامیان، باعث شد که شهروندان میدان‌وردک چندین روز علیه نظامیان ناتو تظاهرات کنند.

موضوع کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان آمریکایی و نیروهای افغان وابسته به آن‌ها در ولایت میدان‌وردک، باعث تیرگی در روابط کابل با واشنگتن شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *