چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

گرانترین جایزه داستان کوتاه جهان را که برد؟

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 296479
دیوید کنستانتین موفق شد جایزه بین‌المللی «فرانک اوکانر» ۲۰۱۳ را از آن خود کند.
گرانترین جایزه داستان کوتاه جهان را که برد؟
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جایزه‌ ۲۵ هزار یورویی "فرانک اوکانر" ۲۰۱۳ به «دیوید کنستانتین»، نویسنده و شاعر انگلیسی تعلق گرفت. وی گرانترین جایزه داستان کوتاه دنیا را با مجموعه داستان «چای در مرکز شهر و دیگر داستان‌ها» به خانه برد.

وی نویسنده‌ای است مستقل که سبک نگارشی دیگران را دوست ندارد و خود را شاعری می‌داند که گاه نثر هم می‌نویسد.

کنستانتین ۶۹ ساله چاپ اشعار خود را از دهه‌ی ۱۹۸۰ آغاز کرد. وی در طول فعالیت ادبی ۳۰ ساله‌اش در حوزه‌های نقد، ترجمه‌، ویراستاری،‌ شعر و داستان کوتاه دستی بر آتش داشته است.

مجموعه داستان کوتاه برنده‌ جایزه‌ ۲۱ هزار پوندی وی تا کنون مورد استقبال چشمگیر منتقدان قرار گرفته است. کتاب «چای در مرکز شهر» پیش از این جایزه‌ی ملی داستان کوتاه «بی‌بی‌سی» ۲۰۱۰ را هم برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده بود.

این نویسنده انگلیسی در سال ۲۰۱۰ هم با مجموعه‌ای دیگر به فهرست نامزدهای نهایی جایزه «اوکانر» راه یافته بود.

«دبورا لوی»، «جویس کارول اوتس» و «پیتر استم» از نویسندگان صاحب‌نامی بودند که کنستانتین برای کسب جایزه‌ی امسال «فرانک اوکانر» آنها را پشت سر گذاشت.

از برندگان پیشین این جایزه کتاب بین‌المللی می‌توان به «هاروکی موراکامی»، «ادنا اوبراین» و‌ «نیتن انگلندر» اشاره کرد. این جایزه که از سوی مرکز ادبی «مونستر» ایرلند به صورت سالانه برگزار می‌شود، در جشنواره‌ی بین‌المللی داستان کوتاه کودک در ماه سپتامبر به برنده‌اش اعطا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *