شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

پایه معافیت مالیاتی حقوق بگیران

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 295121
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از آغاز به کار طرح جامع مالیاتی در تهران خبر داد و گفت: پایه معافیت حقوقی امسال بر مبنای حقوق ۸۳۰ هزار تومانی در ماه و معافیت حقوق ۱۰ میلیون تومانی است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، علی عسکری در نشست خبری اعلام کرد: کسانی که حقوق ۸۳۰ هزار تومانی ماهانه دارند ، از معافیت برخوردارند و مازاد بر این مشمول مالیات خواهند شد.

وی تاکید کرد : همه خدمات مربوط به اعتبارسنجی الکترونیکی، ثبت نام الکترونیکی برای دریافت شماره اقتصادی و دسترسی الکترونیکی به پرونده ها انجام شده است.

عسکری از جلسات این سازمان با رئیس جمهور منتخب خبر داد و گفت: در حضور رئیس جمهور منتخب مسائل مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی در باره بخشودگی جرائم دیرکرد بنگاه های تولیدی نیز اظهار داشت : بنگاه های تولیدی که جرائم دیرکرد برای عملکرد سال ۸۹، ۹۰ و ۹۱ دارند، با پرداخت اصل مالیات جرائم دیرکرد آنها بخشوده می شود.

عسکری میزان مالیات معوق را ۱۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این میزان مالیات مربوط به تمام اقسام معوقات است که از دهه ۷۰ تا کنون را شامل می شود.

عسکری گفت : ۶۰ درصد این میزان مربوط به جریمه ها است و بخشی از آن مربوط به دولت و بخشی هم مربوط به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت : بدهی های دولت را به حداقل رساندیم و برای بدهی های سال گذشته تعیین تکلیف شده و برنامه پرداخت برای آن تدوین شده است.

وی گفت: پارسال بیش از ۹۰ درصد اظهارنامه به صورت الکترونیکی دریافت شد و از ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار اظهارنامه دریافتی، حدود چهار میلیون و ۵۶۰ هزار نامه به صورت الکترونیکی بدست ما رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوش انصافها از حقوق معلولینی که با هزار مشکل روی پای خود ایستاده و پا یا پای افراد سالم کار می کنند مالیات کسر نکنید نکنید نکنید.... این ظلمی بزرگ است که معلولی با درجه معلولیت شدید یا خیلی شدید برای روزی خود و خانواده اش با سختی بسیار کار کند و از مختصر حقوق او مالیات کسر شود.
معلولیت هزینه بر است. یک شخص معلول باید چند برابر یک شخص سالم هزینه کند تا بتواند رفاهی در حد او برای خودش و خانواده اش فراهم کند. از طرف واقعا مالیاتی که از حقوق معلول کسر می شود کجا هزینه می شود؟؟؟!!!!
اصغرخلجستانی
Iran, Islamic Republic of
آیادرخصوص معافیت مالیات حقوق معلولان تصمیمی

ازطرف دولت گرفته شده ویا بخشنامه ای وجود دارد؟