پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 294938
شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که شواهدی مبنی بر سوء‌استفاده خرابکارانه از این مشکل وجود ندارد و هیچ شکایتی از سوی کاربران فیس‌بوک دریافت نشده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مشکلی در سایت اجتماعی فیس‌بوک باعث شد تا آدرس‌های پست الکترونیکی و شماره‌های تماس حدود شش میلیون کاربر افشا شود.

روز جمعه این شرکت در وب سایت خود گفت: علت ایجاد این مشکل کمی پیچیده است. این مشکل باعث شد تا برخی از اطلاعاتی که کاربران شبکه اجتماعی به عنوان بخشی از اطلاعات حساب کاربری فیس‌بوک خود ذخیره کرده بودند، افشا شود.

بدین ترتیب که اگر فردی آرشیو حساب کاربری خود را از طریق ابزار Download Your Information (DYI) فیس بوک دانلود کند، آدرس‌های پست الکترونیکی اضافی یا شماره‌های تلفن افرادی که در ارتباط با این فرد هستند یا افراد دیگری که با دوستان این فرد در ارتباط هستند برای کاربر نمایش داده می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، این شرکت اعلام کرده است: حدود شش میلیون کاربر فیس‌بوک آدرس‌های پست الکترونیکی و شماره‌های تلفن خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

شرکت فیس‌بوک توضیح داد که این اطلاعات تماس توسط افراد دیگری روی فیس‌بوک ارائه شده‌اند و لزوما دقیق نیستند. همچنین در بسیاری از موارد، آدرس‌های پست الکترونیکی و شماره تلفن تنها برای یک فرد افشا شده است. لازم به ذکر است که هیچگونه اطلاعات شخصی یا مالی افراد بدین طریق افشا نمی‌شود و تنها افرادی که عضو فیس‌بوک هستند به ابزار DYI دسترسی دارند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر سوء‌استفاده خرابکارانه از این مشکل وجود ندارد و هیچ شکایتی از سوی کاربران فیس‌بوک دریافت نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *