کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سلاخی یک خانواده شیعه در پاکستان

2 تير 1392 ساعت 14:19

تلویزیون پاکستان در خبری فوری تاکید کرد که فرد یا گروهی از افراد ناشناس به منزل یک خانواده پنج نفره شیعه در منطقه "پنجاب" حمله ور شده و سر تمام اعضای خانواده را از بدن جدا کرده است.


به گزارش جهان به نقل از ابنا، شبکه تلویزیونی "جئو تی وی" پاکستان صبح امروز ـ یکشنبه دوم تیرماه ـ در خبری فوری گزارش داد: گروهی ناشناس به یک خانواده پنج نفره شیعه در شهر "راجانا" واقع در "پنجاب" پاکستان حمله کرده و سرشان را از بدن جدا کرده اند.

این شبکه اردو زبان در ادامه تصریح کرد: این گروه ناشناس پس از اینکه وارد منزل شده اند ابتدا «جواد» پدر خانواده، سپس به ترتیب «طاهره» مادر، «علی حسن» ۸ ساله و «محسن» ۶ ساله، پسران و در نهایت دختر ۴ ساله این خانواده را سر بریدند.

این اقدامات خصمانه و ضد شیعی در پاکستان به امری رایج درآمده و روزانه بسیاری از شیعیان به دلیل تعصب افراد کوردل به خاک و خون کشیده می‎شوند.

گفتنی است روز جمعه ـ ۳۱ خرداد ـ در حمله به یک مسجد در حومه شهر پیشاور پاکستان ۱۸ تن شهید و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

مسلمانان شیعه برای برگزاری نماز جمعه در مسجد "شهید عارف الحسینی" منطقه چمکنی شهر جمع شده بودند که یک فرد مسلح وارد مسجد شد و شروع به تیراندازی به نماز گزاران کرد سپس فردی که مواد منفجره به خود بسته بود خود را در میان جمعیت منفجر کرد.

در این انفجار «سیدمحمد مهدی حسینی» نوه علامه شهید سید عارف حسین حسینی به شهادت رسید و برادر وی نیز به شدت زخمی شده است. همچنین «ولی الله» یکی از فعالان شیعه که سال گذشته دو عامل انتحاری را به هلاکت رسانده بود نیز در این حمله انتحاری شهید شد.

انفجار بمب، افزایش خشونت ها و قتل های هدفمند در کراچی طی روزها و ماههای گذشته افزایش چشمگیری داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۲ بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر قربانی عملیات تروریستی اعضای گروههای غیرقانونی در این شهر به عنوان بزرگترین شهر اقتصادی پاکستان، شدند.


کد مطلب: 294501

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/294501/سلاخی-یک-خانواده-شیعه-پاکستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com