شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

نمایندگان کاندیداها از دخالت خودداری کنند

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 292798
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه وظیفه نظارت در انتخابات بر عهده ناظرین این شوراست، گفت: نمایندگان کاندیداهای مختلف با احترام به قانون از دخالت در کار نظارت بر انتخابات خودداری کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بحث نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ۲۴ خرداد، گفت: ناظرین با کارت شناسایی در پای صندوق‌های رای حضور دارند که این ناظرین از یکسال گذشته آموزش دیده‌اند و با وظایف خود به خوبی آشنا هستند. همچنین نمایندگان کاندیداهای محترم ریاست جمهوری نیز در پای صندوق‌های رای حضور دارند و به کار نظارت در انتخابات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه باید بحث قانون‌مداری در نظارت نمایندگان کاندیداها محور قرار گیرد، تصریح کرد: طبیعتا در پای صندوق‌های رای ناظرین شورای نگهبان تصمیم‌گیرنده هستند و به خوبی به وظایف نظارتی خود آگاه هستند و از نمایندگان کاندیداها این خواهش را داریم که از دخالت در کار نظارت در انتخابات خودداری کنند. طبیعتا ناظرین ما در برابر دخالت ناظرین کاندیداها نیز برخورد می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بین ۵ الی ۳ نفر ناظرین این شورا در شعب اخذ رای حضور دارند خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار نفر بازرس ویژه در استانها برای تکمیل بحث نظارت در انتخابات در نظر گرفته‌ایم که آنها به طور موردی در پای صندوق‌های رای آماده می‌شوند و بر روند اجرای انتخابات نظارت دارند و اگر مشکلی وجود داشته باشد به ما منعکس می‌کنند و همکاران ما در ستاد انتخابات در اسرع وقت به مشکل رسیدگی می‌کنند.

کدخدایی با بیان اینکه پیش از برگزاری انتخابات نماینده کاندیداها از ستادهای برگزاری انتخابات بازدید به عمل آوردند، اظهار داشت: طبیعتا حضور نمایندگان در ستادهای اخذ رای باعث تعامل بیشتر ما و آنها شده است و ما ۲ هدف را در این زمینه پیگیری می‌کنیم. یکی اینکه با سرعت در زمینه انتقال گزارش و انتقادات آنها عمل می‌کنیم و از سوی دیگر برای رفع مشکل آنها به سرعت اقدام می‌کنیم و از آنها تقاضا می‌کنیم که هرگونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات به وجود می‌آید، به ما ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به وسیله مردم و برای مردم برگزار می‌شود، گفت: مردم در تمام سطوح برگزاری انتخابات حضور دارند و خودشان به نظارت و اجرای انتخابات می‌پردازند و ناظرین ما نیز از اقشار مختلف مردم هستند. از این جهت از مردم نیز تقاضا داریم هرگونه مشکلی در بحث برگزاری انتخابات بوجود می‌آید به ما ابلاغ کنند.

کدخدایی در پایان سخنان خود با معرفی ۲ شماره تلفن ۴-۶۴۳۶۳۵۳۱ و ۶۶۴۰۱۰۱۲ که به صورت گویا پیام‌های مردمی را دریافت می‌کند، افزود: مردم هرگونه نکته و گزارشی دارند می‌توانند از طریق این ۲ شماره تلفن برای ما ارسال کنند و ما در اسرع وقت گزارشات مردمی را پیگیری می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *