پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

ایران اسلامی نوربارانِ میلاد امام سجاد(ع)

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 292765
همزمان با سالروز ولادت با سعادت چهارمین اختر تابناک امام زین العابدین (ص) سراسر ایران اسلامی غرق در شادی و سرور است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، حرم مطهر رضوی امروز در سالروز ولادت با سعادت سید الساجدین امام زین العابدین (ع) مملو از حضور بی شمار زائرانی است که از گوشه و کنار کشور به میمنت اعیاد شعبانیه و ولادت امام سجاد (ع) به این آستان ملکوتی مشرف شده اند و استجابت دعاهایشان را طلب می کنند.

به همین مناسبت در صحن و سرای حرم مطهر رضوی مراسم ویژه ای برپاست .

معاونت ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی امروز اعلام کرد : همزمان با میلاد امام سجاد (ع) ، مراسم ویژه سخنرانی ، مولودی خوانی و مدیحه سرایی از ساعت ۹ تا ۱۲ در رواق درالقرآن حرم رضوی برگزار می شود .

همچنین شهر نیز حال و هوای خاصی دارد، خیابانها چراغانی شده، مراسم جشن و سرور در حسینیه ها ، تکایا و مساجد برپاست و در شهر از زائران با چای و شربت پذیرایی می شود .

شاهچراغ (ع) در سالروز میلاد امام سجاد(ع) غرق در شادی

سومین حرم اهل بیت (ع)،‌ نیزدر سالروز میلاد با سعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در شادی و سرور است .

از صبح امروز حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان جلیل القدر استان فارس مملو از زائرانی است که در سالروز میلاد امام سجاد (ع) به زیارت این امامزاده جلیل القدر آمده اند.

مردم استان فارس با آذین بندی خیابان ها و معابر و پخش نقل و شیرینی و شربت ، میلاد زینت قلوب مومنین سید الساجدین امام سجاد( ع) را به جشن و شادمانی نشسته اند .

مدیحه سرایی ، مولودی خوانی و سخنرانی مذهبی از برنامه های ویژه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در این روز خجسته است.


شهر مقدس قم نیز در سالروز میلاد با سعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام زین العابدین (ع) ،مسرور و نور باران است.

به همین مناسبت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) مملو از زائران و مجاوران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که از اقصی نقاط میهن اسلامی در این مکان مقدس گرد آمدند.

مراسم جشن و سخنرانی در حرم مطهر باحضور گسترده عاشقان و شیفتگان آن حضرت در حال برگزاری است.

مردم ولایتمدار قم با آذین بندی خیابان ها ،معابر ، میادین و برپایی آئین های جشن و با پخش نقل و شیرینی و شربت فرارسیدن میلاد با سعادت سیدالساجدین حضرت امام سجاد (ع) را به یکدیگر تبریک می گویند.

مراسم جشن در مساجد ، تکایا و دیگر محافل مذهبی استا ن قم هم برگزار می شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *