پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

پلیس به تجمع در تقسیم پایان داد

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 292238
نیروهای پلیس استانبول با حمله به معترضان در میدان تقسیم به تجمع دو هفته ای آنان در این محل پایان دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ده ها هزار نفر از معترضان به سیاست های دولت ترکیه شب گذشته ناچار به ترک میدان تقسیم استانبول شدند. این محل طی روزهای گذشته به محل اصلی تجمعات اعتراضی در این کشور تبدیل شده بود.

بر این اساس پلیس استانبول شب گذشته با حمله به معترضان و استفاده از خودروهای آبپاش و شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی، معترضان را متفرق کرد.

در پی این حمله و زد و خورد بین نیروهای پلیس و معترضان صدها نفر مجروح و دهها نفر بازداشت شدند. پیش از حمله پلیس "حسین آونی موتلو" فرماندار استانبول خطاب به حدود ۳۵ هزار معترض تجمع کننده در میدان تقسیم از آنها خواست این محل را ترک کنند.

گزارش ها همچنین از پرتاب مواد آتش زا، بمب های صوتی و سنگ به سوی پلیس توسط گروههایی از معترضان حکایت دارد. در درگیری های دیشب شماری از خودروهای پلیس به آتش کشیده شد.

برخی از مجروح شدن دست کم ۳۰۰ نفر در این اعتراضات خبر می دهند که در این میان دست کم ۵۰ نفر از این جراحت ها به دلیل اصابت گلوله های پلاستیکی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *