چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱
۱

بیانیه 4تن ازعلمای مشهد درباره نامزداصلح

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 292072
چهار تن از علمای اعظام مشهد مقدس در بیانیه ای ضمن برشمردن ویژگی های نامزد اصلح برای ریاست جمهوری، از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حضرات آیات سید مهدی موسوی خلخالی، مصطفی اشرفی شاهرودی، سید محمد موسوی شاهرودی، سید جعفر سیدان در این بیانیه تاکید کرده اند: در این مقطع، که ملت ایران در حال گذر به آینده‌ای امیدبخش و غلبه بر تهاجمات و فشارهای گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، حضور پرنشاط مردم عزیز موجب ناامیدی دشمنان اسلام و ایران، اعتلای کشور و تحقق حماسة سیاسی خواهد بود. از این رو بر شرکت عموم مردم و علاقمندان به دین و میهن در انتخابات، توصیه و تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین ضمن تقبیح توجه به شایعات، ادعاها، توهمات و احساسات در ارزیابی نامزدها تصریح شده است: مهم‌ترین شروط نامزد اصلح، برخورداری از کاردانی و تجربة اجرایی، امانت‌داری و صداقت، درایت و کفایت مدیریتی و تکیه به متخصصان متعهد است و تنها در فرض تساوی نامزدها در این شروط، نوبت به ترجیح بر اساس فضایل شخصی و مانند آن خواهد رسید.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إن الله یأمرکم أن تؤدوا الأمانات إلی أهلها (سوره نساء آیة ۵۸)

اینک که به لطف خداوند متعال، سی و چهار سال از عمر جمهوری اسلامی می‌گذرد و بار دیگر در آستانة انتخاب مهم ریاست جمهوری هستیم، توجه ملت شریف را به موارد زیر جلب می‌نماییم:

در این مقطع، که ملت ایران در حال گذر به آینده‌ای امیدبخش و غلبه بر تهاجمات و فشارهای گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، حضور پرنشاط مردم عزیز موجب ناامیدی دشمنان اسلام و ایران، اعتلای کشور و تحقق حماسة سیاسی خواهد بود. از این رو بر شرکت عموم مردم و علاقمندان به دین و میهن در انتخابات، توصیه و تأکید می‌کنیم.

درس‌آموزی از تجارب تلخ و شیرین دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری، ایجاب می‌کند مردم عزیز و متدین، به سوابق واقعی و شرایط عینی نامزدها بیشتر توجه کنند و به توصیة امام و رهبری و تأکید همة نخبگان، با علمای فرزانه در مناطق مختلف کشور مشورت کنند و از گوش‌سپردن به شایعات، ادعاها، توهمات و احساسات در ارزیابی نامزدها بپرهیزند.

روحانیت و علمای دین، همواره دغدغة دین و اعتلای همه‌جانبة ملت مسلمان ایران را داشته و حمایت و مخالفت آنها نسبت به اشخاص، تابع میزان کفایت و تعهد آنها در پیشبرد امور مسلمین بوده است. در این دوره که به تصریح رهبر فرزانة انقلاب، مسئلة اصلی کشور و کمینگاه دشمن، اقتصاد است، و با توجه به احراز صلاحیت عمومی نامزها توسط شورای محترم نگهبان، مهم‌ترین شروط نامزد اصلح، برخورداری از کاردانی و تجربة اجرایی، امانت‌داری و صداقت، درایت و کفایت مدیریتی و تکیه به متخصصان متعهد است و تنها در فرض تساوی نامزدها در این شروط، نوبت به ترجیح بر اساس فضایل شخصی و مانند آن خواهد رسید.

به مردم مؤمن و هوشیار اطمینان می‌دهیم حوزه و روحانیت ضمن مبارزه با تفریط و افراط و انحراف، همواره پشتیبان خردورزی و اعتدال دینی خواهد بود.

از خداوند متعال، اعتلای ملت سربلند ایران، طول عمر رهبر فرزانة انقلاب و عزت روزافزون مراجع عظام تقلید را مسئلت داریم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

۲۰ خرداد ۱۳۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كانديداي اصلح از ميان افراد موجود فقط دكتر جليلي كه در مقابل استكبار مقاوم و استوار ايستاده است .