شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

مسکن پس از انتخابات به ثبات می‌رسد؟

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 289579
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن بیش از سه ماه است که در رکود به سر می‌برد، رکودی که تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و پس از آن پیش‌بینی می‌شود بخش مسکن به ثبات برسد.
به گزارش جهان، مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: از اسفند سال گذشته بازار مسکن دچار رکود شد و آمار معاملات این بخش حدود ۶۰ درصد در مقایسه با ماه‌های دی و بهمن کاهش یافت.

وی ادامه داد: هنوز بازار مسکن در رکود به سر می‌برد، اما این رکود انتظاری است و مالکان چشم‌انتظار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هستند تا پس از آن درباره فروش یا عدم فروش آن تصمیم‌گیری کنند.

وی با پیش‌بینی ثبات برای بازار مسکن از امضای تفاهمنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن در هنگام خرید و فروش ملک یک کاردان فنی مشخصات، ویژگی‌ها و مقاومت ساختمان را بررسی و به خریدار اعلام می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که نتیجه بررسی فنی به مبایعه نامه الصاق می‌شود، گفت: هم فعالان بازار مسکن و هم مسئولان به دنبال ایجاد ثبات قیمتی در بخش مسکن هستند و در این زمینه دولت برنامه‌های متعددی را اجرا کرده که طرح مسکن مهر مهم‌ترین آنها به شما می‌رود.

خسروی پیش‌تر با تاکید بر این‌که برای کنترل بازار مسکن طرح تعزیراتی جوابگو نیست و باید از طرح‌های تشویقی در این زمینه استفاده کرد، افزود: در سال های گذشته قانون تعزیراتی برای کنترل اجاره‌بها کارایی نداشت و مسئولان باید دستورات قابل اجرا ارائه دهند.

وی با تاکید بر این‌که کاهش میزان اجاره بها نیازمند همکاری و تعامل مشاوران املاک با سازمان ثبت اسناد است، تصریح کرد: افزایش میزان تسهیلات و قانونمندکردن مصوبات و جایگزین کردن طرحهای تشویقی به جای طرح های تعزیراتی، نقش موثری در کنترل اجاره بها دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *