شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

اردوغان رهبر تروریست‌های سوریه است

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 289158
رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه ضمن انتقاد از سیاست‌های آنکارا درباره همسایه جنوبی خود، نخست وزیر کشورش را رهبر تروریست‌های سوریه توصیف کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از نشریه الکترونیکی فورنت‌ پیچ‌ نوشت: کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق و بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر این کشور را به آموزش تروریست‌های سوریه متهم کرد.

وی ضمن محکوم کردن سیاست خارجی ترکیه در باره بحران سوریه، از دیدار رجب طیب اردوغان از شهر ریحانلی که در نزدیکی مرز سوریه واقع است و چند هفته پیش هدف بمب‌گذاری‌های مرگبار قرار گرفت، انتقاد کرد.

در همین خصوص وی خاطر نشان کرد،«شما(رجب طیب اردوغان) هیچ نظری در باره ریحانلی ندارید،‌ شما هیچ اطلاعی از مشکلات آنها ندارید، شما کسی هستید که اعضای سازمان‌های تروریستی را آموزش می‌دهید و سپس آنها را به داخل سوریه می‌فرستید، رجب طیب اردوغان شما رهبر تروریست‌های سوریه هستید.»

قلیچدار اوغلو این اظهارات را روز گذشته( ۲۶ می) در آنتالیا جایی که او با رهبران شعب منطقه‌ای حزب خود دیدار داشت، بیان کرد.

بر اساس این گزارش، قیلچداراوغلو از حمایت دولت ترکیه از گروه تروریستی جبهه‌ ‌النصره انتقاد کرده است.

لازم به یاد آوری است، زمانی که برای اولین بار آمریکا نام جبهه النصره را در لیست گروه‌های ترویستی قرار دارد، مقامات آنکارا از این اقدام ابراز رضایت نکردند.

ترکیه همچنین به علت اعلام تروریستی بودن جبهه النصره توسط آمریکا، از واشنگتن انتقاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سقوط اردوغان هم به لطف خدا نزدیک است ان شاالله (و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون)