چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

حاضرم از ابتدا استعفایم را تقدیم کنم

دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 286472
گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس اعلام کرد که هیچ شرط و شروطی برای قرارداد بستن با این تیم ندارد.
حاضرم از ابتدا استعفایم را تقدیم کنم
به گزارش جهان، پروسه تکراری انتخاب مربی پرسپولیس امسال هم ادامه پیدا کرد و سرانجام از میان نام های مختلفی که برده می شود هیئت مدیره این تیم به 2 نام رسید و قرار شد که  از بین محمد مایلی کهن و حمید درخشان یک نفر به عنوان سرمربی این تیم معرفی شود، البته اگر نظر آنها عوض نشود و نام دیگری به این گزینه ها اضافه نشود.
 
حمید درخشان که عضو کمیته فنی باشگاه نیز هست سابقه مربیگری در پرسپولیس در دهه 70 را دارد و بارها عنوان کرده که دوست دارد دوباره روی نیمکت این تیم پرهوادار بنشیند. اما مایلی کهن که حالا بیشتر از همیشه خود را به نیمکت تیم محبوبش نزدیک می بیند و بارها اعلام کرده که سرمربیگری پرسپولیس آرزوی او بوده و افتخار می کند که روزی روی نیمکت این تیم بنشیند.
 
محمد مایلی کهن در ابتدا در مورد پیشنهاد پرسپولیس و دیدارش با رویانیان گفت: دیروز با آقای رویانیان دیداری در دفتر ایشان داشتیم و پیرامون مسائل مختلف با هم صحبت کردیم و نقطه نظراتمان را ارائه دادیم. ایشان هم چیزهایی که می دانستند را گفتند و نظراتشان را بیان کردند و قرار شد در هیئت مدیره مطرح کنند.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید، در کل دنیا رسم بر این است که مربی انتخاب و بعد برنامه ارائه شود چون ارائه برنامه به یک سری ابزار و فاکتورها نیاز دارد. این اشتباه است که شما انتخاب نشده ای و برنامه ارائه بدهی! اولا نظرات باید شنیده شود که این امر اتفاق افتاد. بعد وقتی انتخاب شدی، آن موقع باید برنامه را ارائه بدهید و باشگاه با بازیکنانی که مورد نیاز هستند، قرارداد ببندد و بررسی شود که در کدام نقاط ضعف داشتیم. بعد همکاران خودت را معرفی کنی و در نهایت برنامه تمرینی بر اساس برنامه رسمی سازمان لیگ که مسابقات از کی شروع می شود. بر اساس آن برنامه شما هم برنامه تمرینی دارید. حالا ممکن است یک سری اردوهای داخلی یا خارجی داشته باشید و بعضی مسابقات تدارکاتی که باید آن را لحاظ کنید در مسابقات. این می شود برنامه.
 
بازیکن اسبق پرسپولیس درخصوص اینکه در رسانه‌ها گفته شده برنامه‌ای ارائه داده که با مجید جلالی کار کند، توضیح داد: همچین چیزی نبوده است. این برنامه که نه، یک پیشنهاد بوده است. پارسال پیشنهادی مشابه این داده بودم و آقای جلالی را معرفی کرده بودم. تاکید می کنم این پیشنهاد پارسال من به ایشان بوده است.
 
وی در پاسخ به اینکه اگر آقای رویانیان که امروز گفته شده بود ماموریتش در پرسپولیس تمام شده است [ که البته این موضوع عصر روز یکشنبه توسط بقایی تکذیب شد] از پرسپولیس برود آیا بازهم به فکر همکاری با این باشگاه می ماند، این گونه پاسخ داد: بله، شکی نیست که آقای رویانیان زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و در کنارش اشتباهاتی هم داشته است؛ اما در مجموع خصوصا در زمینه آوردن اعتبار برای پرسپولیس خوب عمل کرده است.

وی افزود: اما چه الان، چه سال دیگر، چه بیست سال دیگر. به هر حال آقای رویانیان می روند؛ یعنی هر آمدنی، حکایت از رفتن دارد. کما اینکه خیلی ها به پرسپولیس آمدند و حتی اسطوره شدند و رفتند. پس این باشگاه است که اسطوره واقعی بوده و همیشه باقی می ماند. خود من همیشه عنوان کردم که هر آنچه دارم اول از خداوند و بعد مادر خدا بیامرزم و بعد هم پرسپولیس دارم. پرسپولیس از همه چیز بزرگتر است.

محمد مایلی کهن اظهار داشت: مدیر عامل در واقع مرد اجرایی هیئت مدیره است و همه جای دنیا هم همین است. البته در ایران مثل خیلی چیزهای دیگرش که با بقیه جاها متفاوت است و همه مخالف همدیگر صحبت می کنیم.
 
سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر گزینه نهایی پرسپولیس نباشد و به هر دلیلی برای سرمربیگری تیم بزرگسالان انتخاب نشود، آیا همانطور که در تیم ملی نشان داده که کار با جوان ها را خوب بلد است، در تیم های پایه پرسپولیس کار می کند یا برنامه یا شخص خاصی را پیشنهاد می دهد، گفت: خیر، در آنجا باید جوان ترها بیایند و کار کنند. من دیگر پیر شده ام (باخنده).
 
مایلی کهن درخصوص اینکه پس از انتخاب مدیرعامل تراکتورسازی به همراه آقایان جلالی، ابراهیم زاده و فرکی گزینه های سرمربیگری این تیم هستند، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: فعلا از طرف پرسپولیس با بنده صحبت شده و اگر پیشنهاد دیگری از تیم دیگری باشد، باید آنها را بررسی کرد و بعد جواب داد.
 
کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص اینکه اگر به عنوان سرمربی انتخاب شود آیا شرط مالی هم می گذارد، پاسخ جالبی داد: در واقع آنهایی که من را می شناسند می دانند هیچ وقت شرط و شروط مالی نگذاشته ام؛ خصوصا برای پرسپولیس. متاسفانه در جامعه و مملکت ما باب شده جاهایی که باید منتی بر سرمان باشد، بر عکس عمل می کنیم و منت می گذاریم!
 
گزینه سرمربیگری پرسپولیس در پایان در خصوص اینکه آیا از باشگاه نمی خواهد قرارداد چند ساله ببندد و به او فرصت بدهند، گفت: نه. من حتی حاضرم که همان ابتدا استعفای خودم را تقدیم کنم! دنبال این نیستم که کسی روی سکوها هوای ما را داشته باشد؛ اما باید وقت، انرژی و فکر لازم گذاشته شود. یقین بدانید که اگر بتوانید موفق شوید، هواداران با شما خواهند بود و اگر موفق نشوید، طبعا نباید باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *