پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

رابطه مصرف پرتقال و کم خونی

جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 278872
کارشناس مسوول تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه پرتقال به علت داشتن ویتامین C به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی کمک می کند، گفت: مصرف مرکبات دارای ویتامین C برای کاهش خطر ابتلا به کمبود آهن و کم خونی، ضروری است.
رابطه مصرف پرتقال و کم خونی
به گزارش جهان، ˈشکوفا باقری نیاˈ در گفت وگو با ایرنا افزود: مقدار توصیه شده دریافت روزانه ویتامین C برای زنان، 75 میلیگرم و برای مردان 90 میلیگرم است و پرتقال و آب آن نقش مفیدی در تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین C ایفا می کند.
 
وی با اشاره به تاثیر مصرف پرتقال در سلامت چشم ها، ادامه داد: عدسی های چشم انسان بطور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است. افرادی که کمتر از 125 میلیگرم ویتامین C در روز مصرف می کنند، چهار برابر بیشتر با خطر ابتلا به آب مروارید، در مقایسه با افرادی که بیش از 500 میلیگرم در روز مصرف دارند، مواجه هستند. بنابراین مصرف مرکبات به حفاظت از عدسی ها در برابر آب مروارید کمک می کند.
 
کارشناس مسوول تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پرتقال و آب آن سرشار از ماده مغذی گیاهی ˈهسپریتینˈ (hesperitin) بوده که این عصاره سبب مهار رشد سلول های سرطانی سینه و تشکیل تومور می شود.
 
باقری نیا افزود: مصرف رژیم های غذایی سرشار از ویتامین C از جمله مصرف پرتقال، همچنین به حفاظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *