دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

هاشمی رفسنجانی از ملت ایران عذرخواهی کند

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 276881
"بعضي از شخصيت‌ها، اعم از روحاني و غيرروحاني، خام اين جريان و تفكر شدند و آن‌چنان مورد حمايت قرار دادند كه اكنون به‌رغم فهم اشتباهات گذشته، روي بازگشت و اعتراف به خطا و اشتباه را ندارند و خلاف ميل قلبي و عقلي خود دست از حمايت از اين بليه برنمي‌دارند."
هاشمی رفسنجانی از ملت ایران عذرخواهی کند
به گزارش جهان به نقل از رجا،  اينها بخشي از اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني است كه در ديدار با جمعي از نامزدهاي شكست خورده انتخابات مجلس گذشته بيان شده است.
 
 هاشمي اين روزها ترجيح مي دهد به جاي عذرخواهي از مردم و نظام به خاطر عملكرد خود و فرزندانش طي سالهاي گذشته، با توسل به برخي اشتباهات دولت دهم، عملكرد خود را تطهير كند، به عبارت ديگر وي مي كوشد تا با فرار به جلو، اينطور القا كند كه ملت در انتخابات سال 84 و 88 اشتباه كرده اند، سال 84 مردم بايد هاشمي را بر مي گزيدند و سال 88 نيز بايد به ميرحسين موسوي كه تمام قد مورد حمايت هاشمي بود، راي مي دادند.
 
اما ظاهرا هاشمي يك نكته مهم را فراموش كرده است و آن هم اينكه انتقاداتي كه امروز از سوي جريان هاي انقلابي و هوادار گفتمان اصيل انقلاب به احمدي ن‍ژاد و دولتش بيان مي شود، مواردي است كه به مراتب اولي به شخصيت و گفتمان هاشمي رفسنجاني وارد است و علت اصلي اين انتقادات به دولت فعلي، شباهت آن به هاشمي رفسنجاني است.
 
به بيان ديگر، يكي از مصاديق اصلي جريان انحرافي در طول تاريخ بعد از انقلاب، جريان كارگزاران سازندگي و پدر معنوي آن است و تشابهات روز افزون دولت دهم با اين جريان، منجر شده تا طي سالهاي اخير انتقادات دلسوزان به احمدي نژاد افزايش يابد.
 
با اين حال مشخص نيست به چه علت هاشمي رفسنجاني با فراموش كردن اين بديهيان و با اعتماد به نفس مثال زدني، تصور مي كند نبايد در سالهاي 84 و 88 كه دولت احمدي نژاد بيشترين قرابت را با گفتمان اصيل انقلاب اسلامي داشت، توسط مردم اقبال قرار مي گرفت و در مقابل به وي يا كانديداهاي مورد حمايت وي كه در همان دوران مصاديق حقيقي از "جريان انحرافي" بودند، اعتماد مي شده است؟
 
در اين باره به مثال هاي فراواني مي شود اشاره كرد كه چگونه دولت احمدي ن‍ژاد به موازات شباهت يافتن به دولتهاي هاشمي و خاتمي، نام "جريان انحرافي" بر خورد گرفت اما به طور خلاصه ميشود به حذف برخي مديران خوشنام دولت نهم و افزايش حضور دولتمردان هاشمي و خاتمي در دولت دهم اشاره كرد.
 
به عنوان مثال غلامرضا شافعی که در دولت دهم به عنوان معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب شد، پیش از این رییس سازمان صنایع ملی ایران، معاون وزیر معادن و فلزات، وزیر صنایع و معاون دولت اول خاتمی، معاون سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون دولت دوم هاشمی بوده است.
 
هم چنين اکبر ترکان یکی از مدیران اصلی حلقه کارگزاران سازندگی و از منتقدین اصلی سیاست‌ های دولت نهم که در جریان انتخابات 88 رئیس جمهور را به ارائه آمار غلط متهم کرده بود، در دولت دهم به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، منصوب شد.
 
در همين راستا و در حالي كه هاشمي رفسسنجاني سعي دارد  با توسل به اين پرو‍ژه سوخته، نيروهاي انقلابي را به خاطر انتخاب احمدي ن‍ژاد در سالهاي 84 و 88 (كه نسبت به ديگر كانديداها اصلح بود) وادار به عذر خواهي كند و خود و فرزندانش را عليرغم اقدامات سالهاي گذشته تبرئه سازد، آيت الله حسن ممدوحي نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري  با واكنش نسبت به اين مساله به نسيم گفت:  "هاشمی رفسنجانی به خاطر بسیاری از رفتارهایش باید از ملت ایران عذرخواهی کند نه مردمی که احمدی نژاد را در سال 84 و 88 انتخاب کردند. اگر حمایت از احمدی نژاد نبود شرایط کشور به گونه ای دیگر رقم می خورد"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *