دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

"ایران ستون فقرات جهان اسلام است "

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 276718
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ایران تکیه گاه و ستون فقرات جهان اسلام و شایسته است با تدبیر و بکارگیری افراد کاردان و پایبند به نظام، مقلد و تابع رهبری عمل کنیم.
"ایران ستون فقرات جهان اسلام است "
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈعلی اکبر ولایتیˈ چهارشنبه در همایش بیداری اسلامی در بوشهر افزود: بیداری اسلامی به عنوان یک موضوع قابل بحث و توجه دارای اهمیت برای جهان اسلام و کل دنیا است و مرکز این شعله مقدس ایران است .
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، بیداری اسلامی را به معنای بازگشت به ارزش های اسلامی دانست و گفت: بیداری اسلامی نه به عنوان یک تکلیف عبادی، بلکه به عنوان تنها راه نجات ما به عنوان مردم ایران و حتی جهان اسلام می باشد که به تحقیق اثبات شده است .
 
وی افزود: کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ کرده اند موفق تر بوده اند و در هیچ کجای جهان کشوری وجود ندارد که در سایه تبعیت از معیارهای وارداتی غربی رشد و ترقی کرده باشد.
 
ولایتی چین و ژاپن را کشورهای پیشرفته با حفظ هویت ملی دانست و گفت: چین در حالی با رشد 11 درصدی اقتصادی، بازار دنیا را فتح کرده است که پیش بینی می شود تا سال 2015 به عنوان ابرقدرت اول اقتصادی دنیا مطرح شود .
 
وی با اعلام این که هیچ کشوری در دنیا با از دست دادن هویت دینی و ملی خود پیشرفت نکرده است، اظهار داشت: در حالی که هم گام با رضا شاه در ترکیه نیز تلاش هایی برای لاتین کردن الفبای ادبیاتشان آغاز شد، اما اکنون به لحاظ ترقی فرقی با کشور ما ندارند و ایران در موضوعات گسترده ای از جمله سلول های بنیادی، نانوتکنولوژی، پزشکی و امور دفاعی از آنان جلوتر است.
 
ولایتی همت علما در رد الفبای لاتین در ایران را موثر دانست و گفت: کل میراث ما با لاتین کردن الفبا از دست می رفت.
 
وی در خصوص ترس غربی ها از یک ایران هسته ای گفت: داشتن امکان هسته ای صلح آمیز سبب اقتدار جمهوری اسلامی ایران می شود که غرب به شدت از آن واهمه دارد.
 
ولایتی افزود: آن ها می دانند اگر کشوری به تکنولوژی هسته ای دسترسی پیدا کنند به 500 رشته فناوری تسلط پیدا می کند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: برای بزرگ بودن درعرصه بین الملل سختی هایی نیز باید تحمل کنیم که نیازمند تدبیر و مدیریت در حوزه اقتصاد است.
 
وی افزود: اگر مدیریت توانمند با احصا اولویت ها در کشور باشد این مشکلات حل شدنی است و همانطور که گذشته انقلاب با مقاومت همراه بوده است، درآینده نیز با مقاومت استمرار خواهد یافت.
 
ولایتی با اشاره به این که تحریم ها کم کم در حال از دست دادن خاصیتش علیه ایران است گفت: شرایط ما اکنون خیلی راحت نسبت به دوران دفاع مقدس است و توانسته ایم با شرایط جدید خودمان را تطبییق دهیم.
 
وی افزود: غرب باید بداند کشوری مانند ایران با داشتن 15 کشور همسایه در تحریم اقتصادی شکست ناپذیراست، هرچند برای بدست آوردن امکانات در شرایط سختی قرار دارد.
 
ولایتی امکانات طبیعی و وسعت ایران را یک پشتوانه برای حفظ نظام و انقلاب ذکر کرد و گفت: میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی ما از نفت نیز گرانبهاتر است.
 
وی افزود: با میراث فرهنگی، ایرانی، اسلامی و اهل بیتی انقلاب کردیم و هیچ پشتوانه ای قوی تر از پشتوانه دینی و اعتقادی ما نیست.
 
ولایتی با بیان تاریخ مبارزات مردم جنوب به خصوص بوشهر در مقابل بیگانگان برای دفاع از ایران اظهار داشت: تاریخ از شجاعت و دلاورمردی علما و سرداران رشیدی مانند شهید ˈرییس علی دلواریˈ برای دفاع از خاک ایران به خوبی یاد می کند.
 
وی اضافه کرد: نقش مردم بوشهر در فرهنگ و تمدن اسلامی و ایستادگی در مقابل استعمارگران و قدرت های اول جهان در اواخر قرن 19 و اوایل قرن بیستم بر کسی پوشیده نیست.
 
ولایتی افزود: ˈسلیمان سیرافیˈ دریانورد اهل استان بوشهر نخستین نفری بود که راه دریایی چین را کشف کرد در حالی که پیش از آن فقط ازطریق زمینی و راه ابریشم امکان ارتباط با کشور پهناور چین وجود داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *