يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

زنان مسلمان بزرگترین قربانی اسلام‎هراسی در انگلیس هستند

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 276523
نتایج تحقیقات جدید نشان داد که زنان مسلمان در انگلیس بزرگترین گروه از قربانیان اسلام‎هراسی را در این کشور هستند.
زنان مسلمان بزرگترین قربانی اسلام‎هراسی در انگلیس هستند
به گزارش، نتایج تحقیقات تازه منتشر شده نشان می‎دهد که زنان مسلمان بزرگترین قربانیان اسلام‎هراسی در انگلیس هستند.
 
فیاض مغال، مدیر گروه غیرانتفاعی "ایمان مهم است" که این تحقیقات را انجام داده است به روزنامه گاردین گفت: ما از پلیس و سیاستمداران انگلیسی می‏‎خواهیم که اقدامات بیشتری برای مبارزه با موج شرم‎آور اسلام‎هراسی در این کشور انجام دهند.
 
وی افزود: از اینترنت گرفته تا محیط کار، خیابان و حتی عبادتگاه‎ها، بسیاری از زنان مسلمان و گاهی اوقات نیز مردان مسلمان هدف حمله و گاهی تجاوز قرار می‎گیرند.
 
بر اساس آمارهایی که این گروه منتشر کرد زنان مسلمان بیشترین قربانیان حملات ضد اسلامی را تشکیل می‎دهند،‌ به نحوی که 58 درصد از قربانیان 630 مورد حمله نژادپرستانه در سال گذشته، زنان مسلمان بوده‎اند.
 
این گزارش همچنین نشان می‎دهد که اکثر حملات فیزیکی در خیابان‎ها علیه زنانی که حجاب اسلامی داشته‎اند صورت گرفته است.
 
 بسیاری از حمله‎کنندگان به مسلمانان با گروه‎های راستگرای افراطی به ویژه لیگ دفاعی انگلیس و حزب ملی‎گرای این کشور ارتباط داشته‎اند.
 
اعضای لیگ دفاعی انگلیس و حزب ملی‎گرا در 54 درصد از حملات علیه مسلمانان شرکت داشته‎اند.
 
 گزارش گروه غیرانتفاعی «ایمان مهم است»، همچنین از پلیس انگلیس به دلیل کوتاهی در کمک به قربانیان حملات اسلام‎ستیزانه انتقاد کرده است.
 
فیاض مغال در این ارتباط می‏‎گوید: پلیس بارها در دریافت شکایات قربانیان اسلام‎هراسی ناموفق بوده و قادر به درک اثرات وحشتناک این‎گونه حوادث بر زنان و کودکان آسیب پذیر نبوده است.
 
وی افزود: تعداد کمی از نیروهای پلیس انگلیس به خود زحمت می‎دهند حملات ضد اسلامی را حتی ثبت کنند.
 
 نتایج تحقیقاتی که از سوی اندیشکده چتهم انجام شده نشان می‎دهد که احساسات ضد اسلامی شدیدی در انگلیس وجود دارد و بسیاری از مردم فکر می‎کنند که اسلام و افزایش تعداد مسلمانان تهدیدی جدی برای انگلیس محسوب می‎شود. 
 
خصومت با جمعیت دو میلیون و پانصد هزار نفری مسلمانان انگلیس از زمان حملات تروریستی در متروی لندن در سال 2005 میلادی افزایش یافته است.
 
 آمارهای پلیس انگلیس نشان می‎دهد که در سال 2010 میلادی هزار و دویست مورد حمله به مسلمانان این کشور ثبت شده است.
 
نظرسنجی صورت گرفته از سوی روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز نشان داد که انگلیسی‎ها مشکوک‎ترین ملت نسبت به مسلمانان هستند.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *