دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

رئیس جمهور باید از گذشته درس می‌گرفت

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 276116
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام احمدی‌نژاد به مناسبت درگذشت چاوز گفت: رئیس جمهور مرتکب اشتباه عقیدتی شده است.
به گزارش جهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم واعظ موسوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: رجعت یکی از مسلمات اعتقادی شیعه است که آیات و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.
 
وی افزود: «رجعت» عبارت است از اینکه در آخرالزمان عده‌ای از صالحین برای اینکه به برخی پاداش‌های دنیوی برسند و عده‌ای از بدترین افراد برای اینکه به جزای خود برسند، به این دنیا برگردانده می‌شوند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر مراد از رجعت چاوز این باشد که جزو صالحین است و بر می‌گردد این بحث مبنایی است و نمی‌توان چنین گفت.
 
وی ادامه داد: دلیلی نداریم که او از نظر صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها و اعتقادات اخلاقی خوب در مرحله‌ای باشد  همراه امام زمان(عج) به این دنیا برگردد.
 
واعظ موسوی اظهار داشت: فکر می‌کنم رئیس جمهور و دیگر افراد در ورود به مسائل اعتقادی باید تمام توجه خود را معطوف دارند که حرفی نسنجیده و بدون در نظر گرفتن سوابق  افراد نزنند.
 
وی تصریح کرد: کسانی که اطلاعات دینی عمیق و آگاهی به مباحث اعتقادی ندارند نباید به این مباحث ورود پیدا کنند تا تالی فساد پیدا نشود.
 
استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: متاسفانه این نخستین باری نیست که رئیس جمهور  از این اشتباهات اعتقادی مرتکب می‌شود وی باید از اشتباهات قبلی درس می‌گرفت و چنین اشتباهی را مرتکب نمی‌شد تا سبب حساسیت علما و بزرگان و حوزه‌ها نشود.
 
وی تاکید کرد: در مجامع حوزوی و تجمعات متدینین این مسئله موجبات ناراحتی بسیاری را فراهم کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي
Iran, Islamic Republic of
مسلما" دكتر احمدي نژاد بدون غرض اين سخنان را در مراسم تدفين چاوز به زبان ْآورده شايد خواسته به شيوه خودش از او تجليل كرده باشه. شايد اظهار اينگونه سخنان ناشي از صداقت وي بوده باشد و نه آزرده كردن اصحاب فقه و دين.