چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

بیماری که پسران بیشتر درگیر می شوند

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 272412
دیسلکسی یکی از شایع ترین بیماری ها در کودکان است .
به گزارش جهان، اختیاری روان شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هوش کودکانی که دچار بیماری دیسلکسی هستند را مانند دیگر کودکان طبیعی دانست و گفت: هوش کودکان مبتلا به این بیماری همانند هوش سایر کودکان نرمال و طبیعی است؛ اما این دسته از کودکان دچار اختلالات یادگیری و نارساخوانی هستند به طور مثال دانش آموزی درس ریاضی را فرا می گیرد ولی مفاهیم آن را به درستی درک نمی کند.
 
وی فقدان توجه والدین به کودکان را یکی از علایم دیسلکسی دانست و افزود: فقدان هماهنگی بین حرکات دست، جنب و جوش بین کودکان، ادراک نسبت به اطرافیان و عدم تشخیص چپ و راست از دیگر علائم بیماری دیسلکسی است.
 
وی با بیان این که درمان بیماری دیسلکسی در مراحل اولیه موثرتر است، اظهار داشت: با تست هوش با استفاده از نمادهای تصویری و با بازی های فکری مثل، منچ، مارپله و ... می توانیم تمرکز کودکان را بیشتر و کودکان دیسلکسی را درمان کنیم.
 
وی در پایان به مادران باردار توصیه کرد: مادرانی که در دوران بارداری هستند باید از هر گونه استرس و ناراحتی بر خود جلوگیری کنند زیرا استرس و ناراحتی مادران بر روی نوزادان تاثیر می گذارد و باعث مبتلا شدن کودکان به بیماری دیسلکسی می شود به خصوص نوزادان پسر زیرا بیماری دیسلکسی در نوزادان پسر سه برابر بیشتر از نوزادان دختر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *