شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۶

فشار مضاعف با اجرای فاز جدید هدفمندی

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 266846
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی را باعث افزایش فشار مضاعف به اقشار مختلف مردم به ویژه قشر متوسط به پائین عنوان کرد.
به گزارش جهان، امید کریمیان در گفتگو با مهر با اشاره به مطرح شدن مسائلی از سوی مدیران دولتی در خصوص لزوم اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها عنوان کرد: اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات متعدد اقتصادی در کشور باعث افزایش فشار مضاعف به مردم می شود.
 
وی با اشاره به اینکه بدون شک هیچ کس در کشور مخالف نهادینه شدن عدالت به ویژه در حوزه اقتصادی نیست، عنوان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به نوسانات ارزی از یک سو و همچنین بی تدبیری های به وجود آمده در راستای کنترل قیمت ها در بازار اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی به هیچ عنوان به صلاح نیست.
 
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطرح شدن اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها از سوی دولت در راستای تحت فشار قرار دادن نمایندگان مردم در مجلس است، افزود: دولت با تحریک احساسات نمایندگان درصدد این است که جلوی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را بگیرند اما در مقابل مرتب اعلام می کند که ما می خواهیم فاز دوم اجرای هدفمندسازی یارانه ها را انجام دهیم اما مجلس نمی گذارد.
 
وی با بیان اینکه اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی باعث افزایش قیمت حامل های انرژی، رشد نقدینگی و به دنبال آن افزایش نرخ تورم در جامعه می شود، عنوان کرد: دولت نمی تواند مبلغ یارانه را افزایش دهد و برای جبران کمبود منابع مرتبا به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی مراجعه می کند و در همین راستا زمانی که زیرساخت ها فراهم نیست نباید روی این موضوع متمرکز شد.
 
کریمیان با بیان اینکه دولت هرجا در این دو سال با مشکل مواجه شد به درآمدهای خزانه و بانک مرکزی برای پرداخت یارانه نقدی به مردم متوسل شده است، گفت: اگر هدفمندسازی یارانه ها در بودجه ۹۲ هم لحاظ شود مجلس با آن مخالفت می کند چرا که اقتصاد در حالت رکود تورمی است و فضای کشور آماده اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها نیست.
 
وی یادآور شد: برای دولت از این جهت که ماهانه ۴۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار می دهد برای مردم راضی کننده است اما از طرفی با آزادسازی نرخ حامل های انرژی و عدم تحقق برنامه هایش در استفاده مناسب از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها از جیب مردم برداشت کرده است و ادامه این روند کشور را با چالش های بسیار خطرناکی مواجه می کند.
 
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: اسرار دولت برای اجرایی کردن هدفمندی یارانه ها هیچ گونه دستاوردی را برای کشور به دنبال ندارد چرا که اگر در این شرایط فاز دوم اجرا شود بدون شک قیمت شماری از کالاهای اساسی از جمله سوخت به بیش از پنج برابر افزایش یافته و فشار آن هم متوجه قشر متوسط و ضعیف در جامعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
عزیزم اسرار نه اصرار!!!
(بند آخر؛ خط اول)
با سلام و احترام
توروخدا آقاي احمدي نژاد اگر شما خود را خدمتگزار مردم ميدونين به اين مردم اينقدر فشار وارد نكنين .
اگر راست ميگين كارشناس ارشد اقتصادي هستيد بياييد قيمتها رو برگردونين به قبل و؛ يارانه هارا هم ما حاضريم پس بديم/
با سلام
دادن يارانه اصلا براي ما راضي كننده نيست. بخصوص براي ما بازنشستگان كه درآمد ديگري نداريم گراني پشتمونو خم كرده
Iran, Islamic Republic of
دقیقا آقای کریمیان درست می گوید دولت می خواهد با جلو انداختن مجلس تقصیر اجرا نشدن فاز دوم را به گردن مجلس بیندازد در صورتی که دولت تو همین فاز اول هم گیر کرده
خدایا به داد مابرس
ادم سیرخبرازدل ادم گرسنه ندارد مثل اقا محمود